نیوز سیتی!
22 بهمن 1401 - 14:38

گنجینه‌های استخراج شده از دفاع مقدس سرمایه ملی ایران است

خلخال - فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: گنجینه‌های استخراج شده از دل دریای مواج دفاع مقدس امروز سرمایه ملی ایران و مایه افتخار و شرف در جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامحسین محمدی اصل ظهر شنبه در جمع راهپیمائی کنندگان شهرستان خلخال اظهار کرد: دهه فجر یادآور درایت و تدبیر جهانی امام راحل در نجات ملت ایران از تحقیر و توهین چندین ساله است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل به ملت ایران عزت، اقتدار و صلابت بخشید، خاطرنشان کرد: امروز ما عزت، عظمت، اقتدار و هویت خود را مرهون شهدایی هستیم که در مکتب امام راحل و انقلاب اسلامی رشد و نمو یافته بودند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل امام راحل را ابراهیم زمان اعلام کرد و گفت: امام خمینی (ره) ما را از تاریکی و ظلمت رها کرد و ایستادگی، استقلال و عزت را برای ما معنا کرد.

محمدی اصل ۲۲ بهمن را روز ولادت امامت در کشور و روز امامت جهان اسلام دانست و تصریح کرد: حادثه ۲۲ بهمن پیروی و اطاعت از فرامین نورانی، حکیمانه، هوشمندانه و دوراندیشی حضرت امام است که به تحقیر ملت ایران پایان داد و مردم ایران با تکیه بر ایثار، فداکاری و شجاعت شهیدانی چون شهید «مظفر عزیزی» از خطه خلخال ایران را بر فراز جهان عزتی جاوید بخشیدند.

وی مردم ایران را مصداق آیه «انا اعطیناک الکوثر» خطاب کرد و افزود: دشمن شناسی ملت ایران و خداباوری آنان پیام ما به جهان است که در ۲۲ بهمن سال ۵۷ این استکبارستیزی به نقطه اوج خود رسید و برای همیشه طومار ظلم را درهم پیچید.

خلخال کارنامه درخشانی در دفاع از اسلام دارد

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه شهر خلخال کارنامه درخشانی در دفاع از اسلام دارد، اظهار کرد: اقدام مردم این شهر چه در انقلاب و چه در هشت سال دفاع مقدس عین تاسی از نهضت عاشوراست و نشان دادند با تاسی به مولای شهیدان اجازه ظلم و تعدی را به هیچ قشر و گروهی نمی‌دهند.

محمدی اصل با اشاره به اینکه ۴۳ سال است که ملت ایران در تحریم به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: آمریکا و در کنار آن ۴۷ کشور خونخوار دیگر صدام قلدر و خونریز را برای علیه ایران تا بن دندان مسلح کردند و کشوری را که به تازگی از زیر یوغ استکبار درآمده بود وارد جنگی نابرابر کردند.

وی گفت: ما در جنگی نابرابر و نامتقارن با عراق و ۴۷ کشور دیگر وارد شدیم و اگر مردم ایران جگرگوشه‌های خود را روانه این جنگ کردند تا از تمامیت ارضی ما دفاع کنند، نشان از روحیه خداباوری این ملت داشت.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ۸۰۰ شهید و جانباز دوران دفاع مقدس و انقلاب شهرستان خلخال را سندی بر حقانیت این نظام دانست و بیان کرد: امروز آرامش و آسایش خود را در این کشور مرهون شهدا و در کنار آنها ۷ سردار شهیدی هستیم که از خطه خلخال در جبهه‌های نبرد حاضر شده و جان خود را فدای اسلام کردند.

محمدی اصل تصریح کرد: ۲۲ بهمن مظهر اقتدار ملی، اتحاد و یکپارچگی، اخوت، تعامل و صمیمیت در بین تمام مسلمین جهان است که با تدابیر مقام معظم رهبری و امام راحل سرمنشایی بزرگ برای تحولات عمیق جهانی شد.

وی افزود: امروز همان جنگ سخت گنجینه‌ای شد که ما آن را از دل هشت سال دفاع مقدس استخراج و از آن بهره برداری کردیم و به همین دلیل است که یکی از کشورهای قدرتمند دنیا هستیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ادامه داد: ایران تنها کشوری است که آمریکا را ذلیل کرده و زیر بار ظلم و ستم نرفته است.

محمدی اصل گفت: انقلاب ما مظهر پایداری، مقاومت و استقامت است و امروز ملت ما از پیر و جوان، بزرگ و کوچک برای تجدید میثاقی دوباره به میدان آمدیم تا با ادامه راه و آرمان شهدا ثابت قدمی خود را در راه ایران اسلامی نشان دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1033311

مهمترین اخبار ایران و جهان: