نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 20:01

حضور ۴۰0 دانش پژوه درمنظومه فکری رهبری در داراب و زرین‌دشت

مسئول قرارگاه طرح سراسری تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری در شهرستان داراب گفت: ۴۰۰ نفر از دانش پژوهان داراب و زرین دشتی در طرح سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری مقام معظم رهبری مشارکت دارند.

حجت الاسلام محمدرضا خسروی پیش از ظهر امروز در حاشیه اجتماع دانش پژوهان طرح تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری در شهرستانهای داراب و زرین دشت در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: ۴۰۰ نفر مخاطب خواهر و برادر در سطح شهرستان داراب و زرین دشت (داراب، فدامی، فورگ، حاجی آباد، دبیران و شهرپیر) در طرح سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری مقام معظم رهبری مشارکت دارند.

وی با اشاره به این طرح، اظهار کرد: این طرح با هدف ارائه اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب و با ترسیم نقشه راه برای تحقق اهداف بزرگ انقلاب اسلامی از دیدگاه معمار کبیر انقلاب، امام خمینی رضوان الله و رهبر معظم انقلاب برای دانش پژوهان منظومه فکری رهبری ترسیم شده است.  

امام جمعه داراب افزود: این طرح در سه سطح پایه، متوسطه و پیشرفته است که این سیر مطالعاتی از ۴  سال گذشته در داراب شروع و تاکنون هم ادامه دارد.

حجت الاسلام خسروی با ذکر این نکته که قرآن بهترین تبیین‌کننده‌ برای مردم است، بیان داشت: رهبرمعظم انقلاب به عنوان شاگرد و متعلم مکتب انبیاء و اهل بیت می‌خواهد خط تبیین‌گری پیامبران و امامان را ادامه دهد.

امام جمعه داراب اضافه کرد: نکاتی که ایشان از موضع دفاع از حق و افشای طراحی‌های پیچیده دشمنان انقلاب و اسلام مطرح می‌کنند همه و همه در راستای تکلیف به مجاهدت علمی  در «جهاد تبیین» است.

جهاد تبیین مصداق "تکلیف گرایی" است

حجت الاسلام خسروی عنوان کرد: در جهاد تبیین نوعی تکلیف‌گرایی الهی بسیار عمیقی وجود دارد، همان‌گونه که حضرت امام رحمه‌الله‌علیه بر روی تکلیف الهی بسیار تأکید داشتند، «جهاد تبیین» مصداق تکلیف‌گرایی است که امیدواریم همه اندیشمندان و جوانان  بتوانند در این جهت وارد شوند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هم نتیجه تبیین گسترده و عمیق بود که در جامعه شکل گرفت، اظهار کرد: تبیین مبنای تفکر انقلاب اسلامی و امتداد آن است یعنی اگر بخواهیم جامعه در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت کند، این حرکت بدون حضور مردم ممکن نیست.

مسئول قرارگاه تبیین منظومه فکر مقام معظم رهبری در داراب اذعان کرد: اگر بخواهیم مردم و جوانان با انقلاب باشند، باید این تبیین را به‌گونه‌ای فراگیر، مستند و مستدل انجام دهیم.

او گفت: ما در شهرستان داراب بر اساس همین مبانی و اوامر و تکالیف وارد این میدان بر اساس منظومه فکری ولایت و رهبری شدیم.

به گزارش خبرنگار فارس؛ تجلیل از دانش پژوهان طرح مطالعاتی منظومه فکری رهبر معظم انقلاب از برنامه های پایانی این اجتماع  جهادی در حوزه تبیین اندیشه های رهبری در شهرستان داراب بود.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1070455

مهمترین اخبار ایران و جهان: