نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 18:00

برخی مدیران به جای تحقق آرمان به دنبال معرفی سازمان خود هستند

قزوین- فرماندار قزوین گفت: برخی سازمان‌ها آرمان را فراموش کردند و برای انجام وظایفشان دنبال معرفی سازمان خود هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کاظمی در جلسه تقدیر از گروه‌های جهادی که به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت امور خیریه، تصریح کرد: برخی از امور مستقیماً ارکان نظام اسلامی را آبیاری می‌کنند و مایه قوت و استحکام نظام می‌شوند که حفظ آن اوجب واجبات است.

وی افزود: نظام اسلامی ثمره خون صدها هزار شهید، جانباز و ایثارگر است و استحکام آن جایگاه بالایی دارد، کارهایی که خروجی آن به استحکام این بنای الهی برمی‌گردد از جنس فعالیت در حوزه احسان و نیکوکاری است.

فرماندار قزوین بیان کرد: احسان و نیکوکاری از جمله مصادیق عمل مقدس است که در آن مهم و غیر مهم جایگاه ندارد، نیکوکاری عمل مقدسی است که موجب جلب رحمت و فضل عنایت الهی را می‌شود، این عمل چه در جغرافیای محدود چه در محیط گسترده برکات زیادی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: احسان یعنی مردم پای کار هستند و این امر مأیوس‌کننده دشمن است، دشمنان ما امروز قدرت تحلیل و محاسبه این اقدامات را ندارند و در محاسبات نمی‌توانند ارزیابی کنند آنجایی که متن مردم کاری را در دست می‌گیرند و نقشی را ترسیم می‌کنند چه نتیجه‌ای رخ می‌دهد؛ در جریان اخیر هم مهندسی خوبی انجام دادند اما در محاسباتشان از نقش مردم غافل بودند.

فرماندار قزوین با اشاره به ترس از کرونا در روزهای نخست فراگیری این ویروس، تصریح کرد: روزهای اول خوف و ترس همه جا بود، اما مردم در قالب تیم‌های جهادی ورود پیدا کردند و به کمک تیم‌های درمانی و پیشگیری آمدند؛ با وحشتی که به وجود آمده بود افراد زیادی جرئت نمی‌کردند از خانه بیرون بروند اما گروه‌های جهادی و ظرفیت مردمی با حداقل امکانات در صحنه حاضر شدند و اجاره ندادند تیم‌های درمانی تنها بمانند.

وی یادآور شد: جنس کار نیکوکاران نیز از همین جنس است، این خصلت را کمتر جایی می‌شود پیدا کرد و می‌توان با اطمینان گفت این ویژگی و خصوصیت مردمی خصوصیت خاصه انقلاب اسلامی است که در همه بحران‌ها مردم پای کار نظام هستند.

کاظمی در ادامه با اشاره به برخی کارشکنی‌ها تصریح کرد: در برخی سازمان‌ها شاهد هستیم که وظایف انجام نمی‌شود و آنچه مشاهده می‌شود دعوا سر آرم‌ها است نه آرمان‌ها؛ برخی سازمان‌ها آرمان را فراموش کردند و برای انجام وظایفشان دنبال معرفی سازمان خود هستند؛ این در حالی است که مسئله ما سازمان نیست، باید وظیفه انجام بشود و کار مردم زمین نماند تا خدای ناکرده نارضایتی ایجاد نشود.

وی یادآور شد: باید شبکه‌سازی و فرهنگ‌سازی کرد؛ گفتمان و الگو ساخت که در این میان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) الگوی خوبی در جهت به کارگیری و حمایت از ظرفیت‌های مردمی است؛ این نهاد توانسته سرمایه اجتماعی زیادی را به کار بگیرد و کارهای بزرگی را به سامان برساند، باید از این الگوها برای هدایت گروه‌های جهادی استفاده کرد.

گفتنی است در این همایش با اهدای جایزه ملی احسان از گروه‌های جهادی برتر که با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) همکاری داشتند تقدیر شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1083699

مهمترین اخبار ایران و جهان: