نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 16:35

مهم‌ترین مسئله جهاد تبیین «روایت رسانه‌ای» است

قزوین- مدیرکل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مهم‌ترین مسئله جهاد تبیین روایت رسانه‌ای است و دشمن نیز در این عرصه به‌خوبی حضور پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد جنتی در مراسم طرح عملیاتی مهرواره محله همدل که ظهر سه‌شنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار کرد: زمانی که فرمانده مهم‌ترین نقطه جنگ را تعیین می‌کند وظیفه یگان ویژه حضور در نقطه تعیین شده است حال اگر یگان نظامی در جای دیگری حضور پیدا کند و در نقطه حساس حاضر نشود نتیجه جنگ قاعدتاً مطلوب نخواهد بود.

مدیرکل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: زمانی که دیده‌بان انقلاب در دهه ۶۰ مسئله نظامی در دهه هفتاد مسئله فرهنگی، در دهه ۸۰ مسئله امنیتی، در دهه نود مسئله اقتصادی و در قرن جدید مسیر را تغییر می‌دهند و نقطه حساس جنگ را مشخص می‌کنند وظیفه ما قرارگیری در نقطه حساس است اما متأسفانه ما در این شرایط به حوزه‌ها دیگری مراجعه می‌کنیم چنان است که در بین جنگ تحمیلی به‌جای حضور در منطقه عملیات در شهر دیگری حاضر شویم که با این شرایط به‌یقین پیروز نخواهیم شد.

وی افزود: رهبر انقلاب در روز تنفیذ ریاست جمهوری بیان کردند که تهاجم امنیتی و اقتصادی و فرهنگی امروز به‌اندازه جنگ تبلیغاتی جنگ نرم رسانه‌های مطرح نیست.

وی ادامه داد: مسئله ما این است که ظرفیت‌های مختلف جامعه مسیر حرکت را طبق بیانات رهبر انقلاب تغییر نمی‌دهند به‌گونه‌ای که تمام بمباران دشمن در نقطه درگیری با هدف تهاجم به افکار و قبضه افکار عمومی در قالب جنگ ترکیبی است و مجموعه‌های مختلف همچنان مسیر خود را ادامه می‌دهند و در مقابل جنگ به‌جای تعویض مسیر حرکت خود تنها تابلوی عنوان اقدامات خود را تغییر می‌دهند.

این مسئول با تأکید بر اینکه جهاد تبیین امروز به تابلویی برای تأیید کارهای ما تبدیل شده است عنوان کرد: اینکه به‌جای تغییر مسیر حرکت خود تنها عنوان حرکت را تغییر داده و همچنان در مسیر سابق حرکت کنیم درواقع به ولی‌فقیه خود خیانت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: حدود ۸ سال پیش رهبر انقلاب در جلسه‌ای که با ریاست صداوسیما داشتند چنین مطرح کردند که ما در محاصره تبلیغاتی قرار داریم و لازم است رسانه ملی با استفاده از کارشناسان برای این امر و شکستن حصار تولیدات رسانه‌ای انجام دهد اما متأسفانه ریاست صداوسیما این امر را نپذیرفت و محاصره تبلیغاتی دشمن را در رقابت رسانه‌ای دشمن تعریف کرد و حالا شاهدان این هستیم که پس از ۸ سال این فرایند اتفاق افتاده و ما در محاصره تبلیغاتی دشمن قرارگرفته‌ایم.

این مسئول ابراز کرد: ما باید در کنار تمام مسائل خود به این نکته توجه داشته باشیم که تأکیدات خداوند روی زمین نماند و تنها راه خروج ما از حصار تبلیغاتی دشمن به‌کارگیری جهاد تبیین است و به تعبیر دیگر باید گفت اولویت اول ما در محاصره تبلیغاتی شکستن محاصره است که در این راستا تمام افراد حتی افراد کف میدان وظایفی را به عهده دارند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله جهاد تبیین روایت رسانه‌ای است چنانچه دشمن در این عرصه به‌خوبی حضور پیدا کرده و در این ایام شاهد آن بودیم که اقدامات دشمن به‌خوبی در فضای رسانه‌ها منعکس می‌شد اما اقدامات خوب و ما برای رفع مسائل و حل بحران‌های مختلف منعکس نمی‌شد به تعبیر دیگر مردم شاهد روایت رسانه‌های دشمن بودند اما از ما هیچ روایتی رؤیت نشد که این امر درواقع همان مسیر دشمن و ایجاد ناامیدی است.

در حوزه روایت بسیار ضعیف عمل کردیم

این مسئول با تأکید بر اینکه ما باید برای قدرت خود روایت درست کنیم و به محاصره دشمن ضربه بزنیم عنوان کرد: علت آنکه جهاد تبیین برای جهاد تبیین از واژه جهاد استفاده کردن این است که ما در میدان جنگ قرارگرفته‌ایم که در این جنگ اولویت مدیریت جهانی فرهنگ پیشرفت بدون دین است که این امر از سال‌های گذشته پیش بینی شده است و غرب باراندن دین به کلیساها و جدا کردن آن و دشمن در تلاش است تا مدیریت جهان را به عهده خود گیرد که در این راستا از نظریه گرگ در مقابل گرگ استفاده کرد که و برای آنکه گرگ‌ها به یکدیگر حمله نکنند در تلاش بود تا مدیریت این امر را به عهده بگیرد.

جنتی تشریح کرد: علت مبارزه کفر با جمهوری اسلامی این است که کفر تمایل دارد الگوی پدیدار نشود و این در حالی بود که جمهوری اسلامی بین تمام برنامه‌ریزی‌های دشمن ظهور کرد.

وی با تأکید بر اینکه نقطه درگیری ما الگوی مدیریت در جهان است گفت: اگر بخواهیم گستره حکمرانی جمهوری اسلامی را با دوره هخامنشی مقایسه کنیم خواهیم دید که گستره این جمهوری اسلامی بیشتر از آن زمان است.

این مسئول یادآور شد: ما در حوزه روایت بسیار ضعیف عمل کردیم و این در حالی است که دشمن برای هر چیزی روایت و تصویر ایجاد می‌کند و خداوند نیز با استفاده از روایت انبیا دل مردم را ایمن می‌کند و این نشان می‌دهد ما باید از این مسیر پیروی کرده و در حوزه روایت پیشگام باشیم

وی تأکید کرد: در فرآیند درگیری دوگانه یک بخش تفکیک دین و پیشرفت وجود دارد که در این حوزه ۳۰۰ سال پیش کار علمی انجام شده است و فرهنگ این امر نیز در جریان است و در آن فرهنگ اسراف در مقابل قناعت قرار گرفته است و با توجه به اینکه در این حوزه زنان عناصر اصلی خانواده هستند روی قشر زن سرمایه‌گذاری شده است به‌گونه‌ای که در ابتدا زن را از خانواده جدا می‌کنند و در یک فرایند تبلیغاتی و مصرف‌گرا قرار می‌دهند چراکه براین باورند که اگر مصرف کم باشد تولید افزایش پیدا کرده و چرخه اقتصاد و سرمایه‌گذاری به حرکت در می‌آید که این امر برای آنان نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: در بخش دیگر این تقابل نظام اسلامی و همراهی دین با پیشرفت است که درواقع این برگ برنده ماست که در این بخش ما بر این باوریم که ما باید به‌اندازه مصرف کنیم و علت اینکه در این حوزه دچار معاوضه و درگیری شده‌ایم این است که ما در حال الگوسازی هستیم.

 مهم‌ترین مسئله جهاد تبیین «روایت رسانه‌ای» است

این مسئول ابراز کرد: در درگیری دشمن با ما هدف لجن پراکنی و فشار اقتصادی است که در این راستا می‌کوشد تا با لجن پراکنی مردم ناامید شوند.

وی تصریح کرد: در حوادث اخیر دشمن تلاش کرد تا این‌طور مطرح کند که زنان ایرانی امنیت و آرامش ندارند و این در حالی است که در ایران زنان شاغل، فعال و متخصص بسیاری وجود دارند که آزادانه و بدون است به‌دوراز نگرانی مشغول فعالیت هستند.

این مسئول تأکید کرد: دشمن به دنبال این است که افراد را از قالب خانواده و اجتماع جدا کرده و به‌به صورت فردی تبدیل کند تا بتواند نظام سرمایه‌داری را مدیریت کند.

وی تشریح کرد: طبق گفته مدیر فارسی عنصر اصلی خانواده مادر است و سرمایه‌گذاری‌ها باید روی این شخص انجام شود که در ابتدا این امر به‌ظاهر مسئله فرهنگی به نظر می‌رسید اما درواقع این جمله حاوی نکات اقتصادی است چراکه اگر مادر در خانواده دچار انحراف شود اقتصاد خانواده دچار ضربه خواهد شد.

این مسئول تأکید کرد: در بخش مسئله محله‌ها ما باید طبق تأکیدات اسلام عمل کنیم در اسلام چنین است که خانواده و فامیل باید به یکدیگر کمک کنند و سپس این همسایه‌ها هستند که نسبت به هم حق همسایگی دارند و در اجتماع بزرگ‌تر باید گفت که برابری و برادری داشته باشیم و از این راه بتوانیم مسائل مختلف را مرتفع کرده و یاریگر یکدیگر باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه صندوق‌های قرض‌الحسنه خانگی توانستند تاکنون بسیاری از مسائل را مرتفع کنند و از نظام بانکداری خصوصی بهتر عمل کرده‌اند تأکید کرد: محله جایی برای همدلی و گره‌گشایی است جایی که باید قدرت مردم در کنار یکدیگر جمع شود تا گره‌ای از مشکلات جامعه و محله مرتفع شود اما در این بین توجه به تبلیغات و مطرح کردن اقدامات نباید فراموش شود که البته در این راستا هدف ما انجام کارهای ریاکاران ای نیست بلکه چنین است که ما افراد مطرح را که در راستای حل مشکلات مردم گام برمی دارند به‌عنوان الگو معرفی می‌کنیم

منبع: مهر
شناسه خبر: 1092799

مهمترین اخبار ایران و جهان: