نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 16:10

ولایت‌پذیری ملت ایران ریشه عاشورایی دارد

امام جمعه یاسوج گفت: ولایت‌پذیری ملت ایران ریشه عاشورایی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز (۵ اسفند ماه) در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی در سوره «مریم» بعد از تجلیل از اولیا و انبیا،، هشدارهایی به ما بندگان می دهد که مسیر انبیا الهی را در پیش بگیریم تا مشمول هدایت خداوند قرار گیریم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: نعمت هدایت، معرفت، عبودیت، نماز و اطاعت از پروردگار شامل حال انبیا الهی شد و عده ای نیز برخلاف انبیا و اولیا الهی، مسیر دیگری را طی کردند که خداوند در این آیات به ما هشدار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: چنین افرادی وقتی آیات قرآن برای آنها تلاوت می شد به سجده می افتادند، چشم های آن ها گریان و در عبادت خداوند کوتاهی نمی کنند، قلب های آنها پاک و صاف بوده و وقتی آیات خداوند بر آنها تلاوت می شود، تسلیم حق و حقیقت هستند.

آیت الله حسینی ادامه داد: عده‌ای نماز را ضایع کرده و با بی توجهی آنها، بساط نماز در جامعه برچیده شد و این افراد اهل عبادت و نماز نیستند و تابع شهوات شدند و از مسیر توحید، خداپرستی و یکتاپرستی خارج شدند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه نماز عمود و ستون دین بوده و اگر نماز نباشد، دینی در کار نیست، افزود: کسی بدون نماز به خدا نمی رسد، زیرا نماز انسان را از ارتکاب اعمال حرام باز می دارد.

وی با بیان اینکه کسی که اهل نماز نباشد به‌راحتی دست به هر خیانتی می زند، یادآور شد: خداوند برنامه دقیقی برای تربیت انسان ها دارد که انسان تسلیم شهوت ها نشود، زیرا امام علی علیه السلام فرمود «هر کس تابع شهوات نشود، حر و آزاد است».

آیت الله حسینی بسیاری از مشکلات و مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سقوط فرهنگی را به دلیل مال حرام دانست و اظهار کرد: مالی کهه آلوده به ربا بوده و خمس و زکات آن پرداخت نمی شود، چنین مالی حرام است، زیرا مال حرام انرژی، خون و قلب انسان را آلوده می کند.

خطیب جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه انسان باید همه واجبات را انجام دهد و همه محرمات را نیز ترک کند، ادامه داد: کسانی که در مقابل نفسانیت ایستادگی کردند، جایگاه آنها بهشت خواهد بود و همان طور که نشستن در کنار انسان مومن و با عبادت برای انسان برکت می آورد، حضور و نشستن در کنار انسان های آلوده نیز آسیب زا است.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: کسانی که اهل نماز و توبه هستند، خداوند چنین افرادی را وارد بهشت فردوس خواهد کرد.

امام جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اعیاد ماه شعبان، ولادت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار را تبریک گفت و افزود: امام حسین علیه السلام راه افتخار و بهشت را به همه جهانیان نشان داد.

وی فلسفه ولادت امام حسین علیه السلام را هدایت گری بشر دانست و خاطرنشان کرد: اینها (انبیان الهی) ستارگان هدایت بشر در مسیر انسانیت، عبودیت و خداپرستی هستند تا انسان را به بهشت هدایت کنند.

آیت الله حسینی تاکید کرد: در طول تاریخ انسان هایی بودند که در مسیر شیطان و جهنم قدم برداشتند، ولی در نقطه مقابل انسان های دیگری بودند که راه پر افتخار را به ما نشان دادند و ما نیز وظیفه داریم که از اسلام، قرآن و ارزش های الهی و اسلامی دفاع کنیم.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه امام حسین علیه السلام همه داشته‌های خود را برای دفاع از اسلام به میدان آورد که این درس بزرگی برای بشریت است، افزود: ملت ما با الگو گرفتن از این درس قبل از پیروزی انقلاب جان و مال خود را فدا کردند و امروز نیز در این مسیر گام بر می دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما هزاران بار کشته و زنده شویم، دست از اسلام، قرآن و ارزش های الهی و اسلامی بر نمی داریم.

آیت الله حسینی یادآور شد: اهدافی که در نهضت عاشورا وجود داشت، امروز در نهضت جمهوری اسلامی ایران وجود داشته که دفاع از ولایت، ارزش های اسلامی، الهی و انسانی امروز در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری علیرغم مشکلاتی که دشمنان ایجاد کردند، با شکوه و عظمت به راه خود ادامه می دهد.

خطیب جمعه یاسوج ضمن تبریک میلاد حضرت ابوالفضل العباس، امام زین العابدین علیه السلام این روز را به جانبازان تبریک گفت و افزود: اگر رزمندگان، ایثارگران و جانبازان نبودند، ما به این عزت نمی رسیدیم.

آیت الله حسینی اظهار کرد: سرنوشت پر افتخار کشور ما مدیون این بزرگواران است و ملتی با این عزت، افتخار و شکوه در دنیا مثل ملت ایران وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر ملت‌های آزادی خواه در برابر استعمار و استکبار ایستادگی می‌کنند، همه برگرفته از الگویی است که ملت ایران برای همه ملت‌های آزادی خواه جهان ترسیم کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1054299

مهمترین اخبار ایران و جهان: