نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 16:21

پاسداران در بزنگاه‌های تاریخ شجاعانه در جهت رسیدن به حق گام برمی‌دارند

امام جمعه ساوه گفت:پاسداران کسانی هستند که در حساس‌ترین لحظه‌های تاریخ از میان خلق برمی‌خیزند و همچون دژی مستحکم مردانه و شجاعانه در جهت رسیدن به حق و حقیقت و حفظ آن گام برمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه توجه به تربیت را حیاتی‌ترین مقوله انسان‌ها دانست و اظهار کرد: همه سامانی‌ها و نابسامانی‌ها، صلاح‌ها و فسادها، سعادت‌ها و شقاوت‌ها به نوع تربیت بازمی‌گردد لذا خانواده‌ها باید به موضوع تربیت صحیح توجه ویژه‌ای داشته باشند. 

وی افزود: تربیت بستر خوشبختی و بدبختی انسان‌ها و جامعه انسانی است و لذا روی کردن به تربیت صحیح، پرداختن به ضروری‌ترین امور انسان‌ها و جامعه انسانی است و رسالت همه پیام‌آوران الهی رسالت تربیت انسان‌ها بوده است.

خطیب جمعه ساوه در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم استان آذربایجان شرقی بیان کرد: نکته‌های رهبر انقلاب در خصوص نحوه مواجهه با پیشرفت‌ها و برخی ضعف‌ها بسیار بااهمیت است و در آن بیان می‌شود که نگاه به دستاوردها یعنی ما توانایی بالایی داریم و می‌توانیم لذا باید با همین دید به برخی ضعف‌های موجود نگاه کرد تا بتوانیم برای رفع آن‌ها نیز راه حل بیابیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم با ناامیدی و دید منفی به ضعف‌ها و مشکلات نگاه کنیم قطعاً آن‌ها را چند برابر بزرگ خواهیم کرد اما اگر با دید مثبت و با هدف رفع آن‌ها قدم برداریم همانند دستاوردهای بعد از انقلاب از پس آن مشکلات نیز بر خواهیم آمد.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین لازمه امروز جامعه ما است اضافه کرد: باید به جوانان بگوییم ما در قبل از انقلاب در شاخص‌ها انرژی، آموزشی، علمی و نظامی و... کجا بودیم و امروز کجا هستیم. امروز کشور عزیز ما به چنان جایگاه والایی دست یافته است که بسیاری از کشورها از ما حساب می‌برند و در اتفاقات دنیا نقش اساسی داریم.

امام‌جمعه ساوه با تأکید بر اینکه وظیفه رسانه‌ها امیدآفرینی در جامعه است گفت: تحلیل انقلابی اتفاقات یعنی امیدآفرینی در جامعه و جلوگیری از یاس و ناامیدی اما متأسفانه برخی رسانه‌ها همسو با دشمن تنها به دنبال دمیدن در شیپور اختلافات و ایجاد ناامیدی در جامعه هستند. 

رحیمی اضافه کرد: کشور ما با تکیه به توان داخلی و بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و نیروهای جهادی و انقلابی تا اینجا مقتدرانه پیش رفته است و از این به بعد هم با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها به جلو حرکت می‌کنیم.

وی در ادامه با گرامیداشت روز پاسداران، جانبازان و ایثارگران گفت:  پاسداران و رزمندگان  غیور مردانی هستند که با حضور فداکارانه، فعالانه و خستگی‌ناپذیر خود در عرصه‌های مختلف از جمله سال‌های دفاع مقدس، امنیت، آسایش و سرافرازی را در میهن، عزیز اسلامی برقرار و پابرجا کرده‌اند.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه این افراد نمادهای عزت و شرف و استقلال این کشورند اضافه کرد:  پاسداران کسانی هستند که در حساس‌ترین لحظه‌های تاریخ از میان خلق برمی‌خیزند و همچون دژی مستحکم مردانه و شجاعانه در جهت رسیدن به حق و حقیقت و حفظ آن گام برمی‌دارد.

وی پاسداری را یک فرهنگ عزت و افتخارآفرین دانست و تصریح کرد:  رمز و راز موفقیت‌های سپاه پاسداران طی ۴۴ سال گذشته، در همین حرکت عاشورایی و حسین گونه آنان نهفته است و به طور قطع تداوم اتصال سپاه پاسداران به کربلا و عاشورا تضمین‌کننده موفقیت‌های آنان در راستای رسالتشان بود.

امام‌جمعه ساوه روز پاسدار را فرصت مغتنمی برای شناخت بیشتر سپاه و رسالت این نهاد انقلابی دانست و بیان کرد: در شرایطی که سپاه در کانون تهاجم بیگانگان و دشمنان انقلاب  اسلامی و تمام جریان‌های ضدانقلاب و بعضاً دوستان نادان قرار گرفته، شناخت این نهاد از جهت ماهیت، نقش‌ها و عملکردها برای مردم و به‌ویژه جوانان در دهه چهارم انقلاب اسلامی یک ضرورت است.

وی گفت: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و استعمار گران اروپایی و شیوخ مرتجع فاسد با بهره‌گیری از تمامی ابزارهای در اختیار خود مانند شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت، تلاش می‌کنند چهره سپاه را نزد مردم ایران تخریب کنند ولی به لطف الهی مردم با روح و جانشان خدمات این نهاد مقدس را می‌دانند و فریب هیچ‌گونه شیطنت را نمی‌خورند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1054311

مهمترین اخبار ایران و جهان: