نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 09:37

باید به جوانانمان هویت بدهیم

مشهد ـ تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه باید به جوانانمان هویت بدهیم، گفت: ما به واسطه امام رضا (ع) و فرهنگ، ادب و مکتب رضوی می‌توانیم به جوان‌هایمان هویت بخشی کنیم‌.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی شامگاه چهارشنبه در اختتامیه بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)،با تبریک میلاد سرشار از نور امام رئوف و امام مهربانی‌ها اظهار کرد: در صلوات خاصه در مورد حضرت رضا (ع) تعبیر خاصی است این تعبیر از ناحیه یک عالم معمولی، یک شاعر، یک ادیب و یک هنرمند که از ذوق هنری خود استفاده کرده باشد، نیست، سخن امام معصوم است بنابراین سخن حجت خداست.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: خداوند به واسطه وجود پر برکت این امام است که از بندگان خشنود می‌شود یعنی اگر رضایت و خشنودی خداوند متعال را می‌طلبیم که حتماً مطلبیم، سعادت و خوشبختی همه ما در گرو رضایت و خشنودی حضرت رضا علیه السلام است که باید تحصیل کنیم‌.

وی افزود: به عنوان خادم کوچک دستگاه قدسی حضرت ثامن‌الائمه (ع) از بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، وزیر ارشاد و همه مجموعه‌ها و هنرمندانی که داشته‌های خوب خودشان را در خدمت حضرت رضا سلام اله علیه که به این عرصه نورانی، معرفتی، معنوی و هویت‌بخش قدم می‌گذارند، تشکر و قدردانی می‌کنم انشالله پاداش این تلاش‌های خوب و ارزنده با حضرت رضا علیه السلام باشد.

مروی گفت: ما باید سعی کنیم توسط حضرت رضا (ع) که حقیقتاً ظرفیت بی بدیل و بی نظیری ست شاید من خودم که بچه مشهد هستم قبل از این که افتخار نوکری به این معنا را داشته باشم در این چند سال به این حقیقت روشن رسیدم و درک کردم که مردم ما اعم از شیعه و سنی مسلمان و غیر مسلمان به امام رضا عشق می‌ورزند و امام رضا علیه السلام را دوست دارند و عشقشان امام رضا (ع) است.

همچنین تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم امروز دشمنان ما در صدد این هستند که از نسل جوان ما هویت زدایی کنند هویت ایرانی هویت ملی هویت دینی و قرآنی آن‌ها را بگیرند اگر ملتی بی هویت شود سلطه بر آن ملت و استثمار آن ملت کاری سهل است.

وی گفت: امروز دیگر دشمنان به دنبال جنگ سرد نظامی نیستند زیرا جواب نمی‌دهد تجربه کردند، به دنبال تحریم نظامی و اقتصادی نیز عنوان آخرین حربه نیستند زیرا آن را هم تجربه کردند چیزی که دنبال آن هستند سلب هویت از جوانان است در مسائلی که سال گذشته پیش آمد و مطالعات که صورت گرفت و تحقیقاتی که انجام شد با برخی از کسانی که فریب خورده بودند گفتگوهایی صورت گرفت به این حقیقت تلخ رسیدیم که دشمن از این بچه‌های عزیزمان در صدد صلب هویت بوده است اینکه اینگونه بی محابا به خیابان‌ها می آیند و هر شعاری می‌دهند و هر سخنی را به زبان می‌آورد نوجوانان ما نیستند عقبه‌ای دارد که از این جوان و نوجوان ما سلب هویت شده است.

مروی با اشاره به اینکه باید به جوانانمان هویت بدهیم گفت: ما سرمایه بی نظیر و بسیار گرانبها و پر اثر به نام امام رضا علیه السلام داریم توسل به امام رضا و پاسخ گرفتن آن یک بُعد است اما تمام ابعاد ولی و حجت خداوند تنها این نیست.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: ما از امام رضا علیه السلام هم حاجت می‌گیریم هم عرض حاجت می‌کنیم و هم درس زندگی و هویت می‌گیریم امام رضا (ع) همه ظرفیت‌ها را دارد.

وی گفت؛ ما به واسطه امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی و ادب رضوی و مکتب رضوی می‌توانیم به جوان‌هایمان هویت بخشی کنیم‌. باید زیر سایه امام رضا و به نام امام رضا علیه السلام نگذاریم دشمنان ما جوانان نوجوانان فرزندان و عزیزان پاره‌های تن ما را بربایند.

مروی عنوان کرد: اگر بخواهم از کرامات این امام بزرگوار بگویم این است که هیچگاه در طول سال حرم مطهر خلوت نیست در این شرایط اقتصادی که نمی‌شود آن را انکار کرد زمستان و تابستان همواره پر از زائر است مردم برای چه به مشهد می آیند؟ اگر اینجا یک مغناطیس و جذبه معنوی وجود نداشته باشد ما نمی‌توانیم این میزان از زائر را داشته باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مگر تبلیغ می‌شود؟ یا کسی پول می‌دهد؟ یا مگر کسی هزینه سفر مسافرت شأن را می‌پردازد؟ همه با هزینه خودشان و با پول دسترنج خودشان بدون هیچ پول تبلیغاتی تعداد بسیاری هر سال به مشهد می آیند اگر این کرامت نیست پس چیست؟ ما چون در این فرهنگ و در این فضاهای روحانی معنوی رشد کردیم و بزرگ شدیم برای ما عادی تلقی می‌شود اما هرگز عادی نیست زائران امام رضا کمتر نشده اند بلکه بیشتر شده اند و نذورات امام رضا نه تنها کمتر نشده است بلکه بیشتر نیز شده است.

وی خطاب به ادبا هنرمندان شعرا فیلم سازان و نویسندگان گفت: عشق به امام رضا (ع) ظرفیت بسیار بزرگی است و باید از این ظرفیت استفاده و هویت سازی کنید شما کمترین هزینه را خواهید پرداخت و بیشترین بهره برداری را خواهید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1254155

مهمترین اخبار ایران و جهان: