نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 15:15

تحقق عدالت اجتماعی مستلزم مشارکت مردم در تمامی عرصه‌ها است

اردبیل- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: تحقق عدالت اجتماعی مستلزم مشارکت مردم در تمامی عرصه‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی ظهر شنبه در جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طرح شهید سردار سلیمانی با ارائه تفسیری از آیه قرآن کریم سهم مردم در قیام به قسط را یادآور شد و اظهار کرد: تحقق عدالت اجتماعی مستلزم مشارکت مردم در تمامی عرصه‌ها است.

وی با اشاره به رابطه جرم خیزی در مناطق با نحوه توزیع امکانات شهری و شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بیان کرد: توجه به ظرافت‌های ارتباطات فرهنگی در مواجهه با قشر جوان و نوجوان حائز اهمیت بوده و توجه ویژه به نوجوانان و جوانان مناطق کم برخوردار یکی از ضروریات جامعه فعلی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با ارائه گزارشی از آسیب شناسی اغتشاشات اخیر در استان، بر ضرورت گفتمان سازی تاکید کرد، افزود: توسعه هسته‌ها و نهادهای مردمی به عنوان حوزه عمومی تأثیر گذار و حلقه واسط بین دولت و حاکمیت و اقشار مختلف مردمی لازم و ضروری است.

آفاقی خاطرنشان کرد: توجه به حقوق شهروندی آن دسته از افراد که دچار نقص‌ها، محرومیت‌ها یا مشکلات خاص و عام بوده و به دلایل گوناگون به حمایت‌های مضاعف نیاز دارند، باید جز اولویت و ضرورت‌ها باشد.

وی با انتقاد از توزیع ناعادلانه امکانات در محلات و شهرها و روستاها گفت: علل مهم مشکلات جامعه به ویژه در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی همین توزیع ناعادلانه امکانات شهری است که در این خصوص یابد تمهیدات مناسبی اندیشیده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1259011

مهمترین اخبار ایران و جهان: