نیوز سیتی!
14 خرداد 1402 - 19:03

خرید تضمینی ۶۳ هزار تن گندم از کشاورزان در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش سه برابری تولید گندم در استان خبر داد.

به گزارش فارس از یاسوج، سید علی احمدزاده در بازدید از مراکز خرید گندم در شهرستان کهگیلویه گفت: آشنایی با مشکلات کشاورزان و اداره تعاون روستایی و نحوه خرید این محصول توسط اداره غله به عنوان مجری خرید گندم از اهداف این بازدید است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش سه برابری تولید گندم در استان خبر داد و یادآور شد: شرایط بهتری را در برداشت محصول گندم نسبت به سال گذشته داریم و تولید این محصول در کهگیلویه و گچساران سه برابر رشد داشته است.

وی با ییان اینکه برداشت گندم در مناطق گرمسیری استان آغاز شده و کماکان ادامه دارد، گفت: تاکنون ۲۷ هزار تن گندم از مزارع شهرستان کهگیلویه برداشت شده این در حالی است که سال گذشته تنها ۱۰ هزار تن گندم برداشت شد.

 احمدزاده با بیان اینکه سال گذشته ۸ هزار تن گندم از مزارع کشاورزی گچساران برداشت شد، افزود: برداشت گندم در این شهرستان از ۱۵ هزار تن گذشته است.

به گفته احمدزاده تاکنون ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن گندم به صورت خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: از جمله اقدامات خوب صورت گرفته امسال شبانه‌روزی بودن مراکز خرید گندم است و کشاورزان در هر ساعتی که مراجعه کنند می‌توانند نسبت به فروش محصول خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه برداشت گندم در مناطق سردسیری استان آغاز شده افزود: گندم تولیدی کهگیلویه و بویراحمد از بهترین و با کیفیت‌ترین گندم در سطح کشور است.

احمدزاده در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۲۰ تن گلزا برداشت شده که رشد خوبی در برداشت این محصول داشتیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از انبار کالای اساسی شهر دهدشت بازدید کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1261611

مهمترین اخبار ایران و جهان: