نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 15:32

حضرت زهرا(س) اسوه دفاع از ولایت هستند

میامی- امام جمعه موقت کالپوش ضمن گرامیداشت سال‌روز ولادت حضرت زهرا(س) گفت: این بانوی گرانقدر در دفاع از ولایت چه در مقام اندیشه و چه در گفتار و رفتار، الگوی بزرگ همه جامعه اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قلیان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه کالپوش به میزبانی مسجد جامع حسین آباد با اشاره به سالروز ولادت با سعادت فاطمه زهرا (س) و روز زن، تاکید کرد: حضرت زهرا (س) بهترین الگوی برای بانوان جامعه اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه آن حضرت نسبت به دفاع از ولایت در اندیشه و چه در گفتار و رفتار در بالاترین مرتبه و والاترین نقطۀ عملکرد قرار دارند لذا بهترین الگوهای اسوه ولایتمداری محسوب می‌شوند، افزود: اندیشه و گفتار و رفتار آن بانوی دو عالم در موضوع «ولایت» سرلوحۀ تمامی تلاش‌ها و کوشش‌های بزرگان و نام آوران عرصۀ دین و دینداری است.

امام جمعه موقت کالپوش با اشاره به ویژگی‌های بارز حضرت زهرا (س) بیان کرد: تکریم امام در تمامی صحنه‌های سخت و دشوار زندگی، نشانِ بانوی بی‌نشان و مظلوم تاریخ است همچنین در زندگی ایشان می‌توان به ایفای نقش سخن‌گویی امام در روزهایی که امیر المؤمنین (ع) مأمور به سکوت بود اشاره داشت که شجاعت و عصمت این بانوی بزرگوار جهان اسلام را نشان می‌دهد.

قلیان با بیان اینکه دفاع از امام در برابر یورش به خانۀ امیر المؤمنین (ع) در روزهای پس از رحلت رسول اعظم (ص)، قصه‌ای غم‌انگیز در تاریخ اسلام است، بیان کرد: حضرت زهرا (س) با خطبۀ روشنگر خود در مسجد شریف نبوی (ص)، با بیان فلسفۀ وحدت بخش امامت نقش خود را به اکمال رساندند.

وی با بیان اینکه ایشان با تربیت دو امام معصوم و دو بانوی مجاهد و یاران آن دو بزرگوار، با معرفی امامان در لوح جابر، با نقل حدیث غدیر، با تدوین مصحفی حاوی حوادث مربوط به جریان امامت در آیندۀ تاریخ، با افشای مدعیّان فاقد صلاحیت و با تلاش برای بازگرداندن فدک و … وظیفۀ دفاع از رهبر الهی را به خوبی انجام دادند.

امام جمعه موقت کالپوش با بیان اینکه انسان‌ها نسبت به جریان «رهبری حق و عدل» سه گونه وظیفه دارند که شامل همراهی و هماهنگی با امامت در اعتقاد، اقتدا به امام در عبادت و پشت سر او قرار گرفتن و پیشگامی و پیش مرگی در دفاع از امام و و رهبری می‌شود، گفت: زهرای مرضیه (س) در کل زندگی از مواضع ولیّ عصر خویش جانانه حمایت می‌کند و از این حمایت جز رنج و محرومیّت و فشار اجتماعی سهمی نمی‌برد.

قلیان در ادامه ضمن محکوم کردن اقدام نشریه شارلی ابدو بیان کرد: مستکبران و سران فاسد کشورهای به‌اصطلاح دموکراتیک و آزاده انجام می‌دهند و خیال می‌کنند اگر اهانت به رسول خدا بکنند و یا بی‌احترامی به سید و قائد نظام اسلامی بکنند این سیل و حرکت عظیمی که در جهان علیه آن‌ها راه افتاده آرام می‌گیرد در حالی که این طور نیست غرب باید بداند با این امور عزم و اراده ملت ما را در راه درستی که طی می‌کنند محکم‌تر می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 974516

مهمترین اخبار ایران و جهان: