نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 15:28

آلمان سال‌ها با بی‌نیازی از گاز روسیه فاصله دارد

برآوردهای وزارت اقتصاد آلمان نشان می‌دهد که این کشور سال‌ها با جایگزینی کامل گاز طبیعی مایع (LNG)  با گاز وارداتی از طریق خط لوله روسیه فاصله دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، برآوردهای وزارت اقتصاد آلمان نشان می دهد که این کشور سال‌ها با جایگزینی کامل گاز طبیعی مایع(LNG)  با گاز وارداتی از طریق خط لوله روسیه فاصله دارد.

بر اساس سند منتشر شده در وب سایت پارلمان آلمان (بوندستاگ)، این کشور در سال 2021، 55 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از روسیه وارد کرده است.

این سند همچنین نشان می دهد که واحدهای ذخیره سازی شناور و تبدیل گاز مایع به گاز طبیعی(FSRUs)  آلمان که در حال حاضر در تعدادی از بنادر این کشور برای واردات ال‌ان‌جی نصب شده است، احتمالاً زودتر از سال 2026 به ظرفیت مشابه واردات گاز روسیه نرسد.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که این ظرفیت‌ها تا سال 2030 به 76.5 میلیارد مترمکعب یا حدود 80 درصد کل مصرف گاز آلمان در سال 2021 برسد.

با این حال، این وزارتخانه خاطرنشان می‌کند که حتی زمانی که پایانه‌ها وارد مدار شوند، بازار جهانی ال‌ان‌جی ممکن است ظرفیت کافی برای پوشش تقاضای بیشتر برای گاز را نداشته باشد و این امر نیز می تواند تاریخ های بیان شده را باز هم عقب‌تر بیاندازد.

وزارت اقتصاد آلمان خاطرنشان می‌کند که تأسیسات ذخیره‌سازی گاز کشور در حال حاضر به خوبی پر شده است و هیچ خطر فوری کمبود گاز وجود ندارد.

این وزارتخانه همچنین اذعان می کند زمانی که مخازن ذخیره‌سازی گاز در سال جاری میلادی خالی شوند و زمان پر کردن مجدد آنها برای فصل سرمای بعدی فرا برسد، آلمان ممکن است با کمبود مواجه شود.

بر اساس محاسبات موسسه مطالعات انرژی آکسفورد، آلمان در سال جاری میلادی با حدود 30 میلیارد متر مکعب کمبود گاز مواجه است و پیش بینی می شود واحدهای ذخیره سازی شناور و تبدیل گاز مایع به گاز طبیعی تا پایان سال 2023 کمتر از نیمی از این حجم را تولید کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 995116

مهمترین اخبار ایران و جهان: