نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 15:34

تاکید بر حل مشکلات معیشتی با افزایش رشد اقتصادی

قم- امام جمعه قم با اشاره به ضرورت اصلاح و بهبود وضع مردم در تمامی عرصه ها گفت: حل مشکلات محسوس معیشتی رشد اقتصادی را کاملا ضروری کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت علی (ع) اظهار داشت: رفتار، منش و سیره زندگی امام علی (ع) باید الگوی همه شیعیان باشد.

خطیب جامعه قم ابراز داشت: تبلور ولایت حضرت علی (ع) در ولایت حضرت حجت (عج) است و تجلی ولایت حضرت صاحب نیز در اجرای احکام اسلامی و تبعیت از ولی فقیه است.

آیت الله سعیدی با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: با رهبری امام راحل و ایمان و از خودگذشتگی شهادت و الهام گرفتن از نهضت عاشورا و حفظ وحدت ملی این انقلاب شکل گرفت و آرمان استقلال و آزادی محقق شد و ملت ایران نیز با حفظ آرمان‌های انقلاب از این مسیر عقب نشینی نخواهند کرد.

امام جمعه قم ابراز داشت: دهه فجر تجدید پیمانی با آرمان‌های بلند امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به ایام برگزاری آئین معنوی اعتکاف نیز گفت: اعتکاف فرصتی برای بازگشت به خداوند است و انسان با آداب خاصی به مدت سه روز در مسجد از آلودگی‌ها خود را دور نگه می‌دارد و انسان‌ها باید از این فرصت استثنایی برای امر خودسازی استفاده کنند.

آیت الله سعیدی در ادامه با اشاره به بازدید سه ساعته رهبر معظم انقلاب از توانمندی‌های تولید داخل گفت: ایران اسلامی با کمک دانش بنیان‌ها در بخش‌های مختلف تداوم رشد پر افتخاری داشته است که در سایه پرچمداری انقلاب و وجود استعدادها و خلاقیت‌های این مرز و بوم است و آینده ایران در عرصه پیشرفت در این نمایشگاه نشان داده شد.

امام جمعه قم افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار کارآفرینان و تولید کنندگان تاکید کردند آینده روشن ایران نیازمند رشد سریع اقتصادی بر اساس برنامه‌های هفتم است و حل مشکلات محسوس معیشتی رشد اقتصادی را کاملاً ضروری کرده است.

وی ادامه داد: از موضوعات مهم حکمرانی اسلامی اصلاح و بهبود وضع مردم در تمامی عرصه‌ها و ایجاد عمران و آبادانی است و امروز تمرکز مسئولان بر حل مشکلات ضروری است و توجه به توصیه‌های رهبری در زمینه‌های مختلف لازم است.

خطیب جمعه قم گفت: آینده جمعیت، افزایش سرمایه گذاری برای تولید و ارتقا بهره وری، نظم و انضباط کاری در راستای سیاست‌های اصل ۴۴، تداوم رقابت علمی، بهبود کسب و کار، بهبود فرآیندهای اداری، پرهیز از دخالت‌های سلیقه‌ای و کسری بودجه، برخی از محورهای سخنان رهبری است که مسئولان باید این مسائل را در دستور کار قرار دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1016960

مهمترین اخبار ایران و جهان: