نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 17:06

تحریم‌ها میلیاردها دلار به ثروتمندان روسیه ضرر زد

شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان می‌دهد که ثروتمندان روسیه از پایان ماه فوریه تا کنون بیش از ۹۳ میلیارد دلار ضرر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان می‌دهد که ثروتمندان روسیه از پایان ماه فوریه تا کنون بیش از 93 میلیارد دلار ضرر کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، بخشی از این ثروت (46.6 میلیارد دلار) تقریباً بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین از بین رفت. 47 میلیارد دلار باقیمانده نیز در ماه‌های بعد با تحریم‌های بی‌سابقه کشورهای غربی علیه مسکو از دست رفته است.

این تحریم‌ها به‌ویژه افراد ثروتمندی را که در غرب تصور می‌شد نزدیک به مقامات روسیه هستند، هدف قرار داده است. بسیاری از چهره‌های برجسته تجاری روسیه اساساً دسترسی به دارایی های خود را در غرب از دست داده‌اند.

با این حال، میلیاردرهای روسی تنها کسانی نبودند که شاهد کاهش ثروت خود در سال گذشته میلادی بودند. در مجموع، 500 نفر از ثروتمندترین افراد جهان از سال 2021 حدود 1.4 تریلیون دلار از ثروت خود را از دست داده‌اند.

به گفته تحلیلگران، جدای از جنگ تحریم‌ها علیه روسیه، چنین تحولاتی را می توان به افزایش تورم و متعاقباً سیاست‌های پولی تهاجمی بانک‌های مرکزی در سراسر جهان نسبت داد.

مسکو بارها از تحریم‌های غرب انتقاد کرده است و اقدامات محدودکننده علیه بازرگانان روسیه را «راهزنی بین‌المللی» و مسدود کردن دارایی‌های این کشور را «سرقت» خوانده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 958816

مهمترین اخبار ایران و جهان: