نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 17:38

روسیه ۳۶ شخصیت انگلیسی را تحریم کرد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در واکنش به «سیاست‌های ضد روسی» لندن ۳۶ شخصیت انگلیسی از جمله برخی وزیران دولت، نمایندگان سرویس‌های امنیتی و تعدادی از روزنامه‌نگاران این کشور، را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه 36 شهروند انگلیس شامل اعضای دولت و اعضای سازمان‌های امنیتی و انتظامی این کشور تحریم‌هایی را وضع کرده است.

وزارت خارجه روسیه دلیل اعمال این تحریم‌ها را سیاست‌های ضدروسیه‌ای بریتانیا عنوان و یادآوری کرده لندن دائما در حال تحریم اشخاص و نهادهای روسیه ای و راه‌اندازی کمپین تبلیغات سیاسی به منظور منزوی کردن روسیه در جوامع بین‌المللی است.

وزارت امورخارجه روسیه در این بیانیه با تاکید بر اینکه لندن با رد عمدی گفت‌وگوی سازنده، سیاست رویارویی را در پیش گرفته‌ است و با همکاری واشنگتن به انتشار اخبار نادرست علیه روسیه و ترویج روس‌هراسی ادامه می‌دهد،‌ افزود: باید تکرار کنیم که اقدامات خصمانه و لفاظی‌های تهاجمی مقام‌های انگلیسی بدون پاسخ متناسب باقی نخواهد ماند.

این وزارتخانه همچنین هشدار داد: سرکردگان غربی رژیم نئونازی کی‌یف بهای گزافی را برای حمایت از آن می‌پردازند. تاریخ به ما نشان داده است که همه قادر به دیدن حقایق آشکار نیستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 973160

مهمترین اخبار ایران و جهان: