نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 12:59

جمع‌آوری کمک‌های مردم کُرد سرپل‌ذهاب برای زلزله‌زدگان خوی

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: مردم شهرستان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را برای کمک به زلزله‌زدگان خوی به اداره هلال احمر شهرستان تحویل دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شامگاه ۲۱ آبان سال ۹۶ زمین لرزه به شدت ۷.۳ ریشتری در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم برجای گذاشت.

این حادثه به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ واحد شهری در سرپل‌ذهاب بر اثر زلزله مهیب 21 آبان، به طور ۱۰۰ درصد تخریب و ۱۲ هزار و ۴۰۰ واحد شهری نیز دچار آسیب شده و تعمیری ارزیابی شد.

عملیات بازسازی مناطق زلزله زده، چند ماه پس از وقوع حادثه آغاز شد و تلاش‌های زیادی برای جبران خسارت‌ها صورت گرفته و حال بار دیگر سرپل‌ذهاب در غرب استان کرمانشاه استوار ایستاده و حالا شهروندان کُرد این شهرستان با فعالیتی خداپسندانه برای کمک به زلزله زدگان خوی به پا خواسته‌اند.

صدراله بابلی، فرماندار سرپل‌ذهاب اظهار کرد: با عنایت به اتفاق تلخ زلزله آبان ۱۳۹۶ سرپل‌ذهاب و کمک‌هایی که به سرپل‌ذهاب سرازیر شد در سطح ملی و از تمام مناطق کشور، مردم فهیم و قدرشناس سرپل‌ذهاب این‌بار هم همانند جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مردم مناطق زلزله‌زده و سیل زده شمال و لرستان و... پیشقدم شدند و با تمام توان، غیرت و حس همنوع‌دوستی همیشگی خود بازهم پای کار آمدند.

وی ادامه داد: مردم شهرستان سرپل‌ذهاب کمک‌های نقدی و غیرنقدی(وسایل گرمایشی، لباس، پتو، کمپوت،کنسرو، لوازم بهداشتی و ...) خود را برای کمک به زلزله‌زدگان خوی به اداره هلال احمر شهرستان تحویل دهند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1014760

مهمترین اخبار ایران و جهان: