نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 19:19

فرانسه و ایتالیا، پدافند هوایی پیشرفته به اوکراین می فرستند

بنا به اعلام یک رسانه ایتالیایی، رم و پاریس در تلاشند تا با ارسال یک سامانه پدافند هوایی پیشرفته به اوکراین، به کمک های نظامی خود به این کشور ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کشورهای فرانسه و ایتالیا به توافقی در راستای کمک نظامی به اوکراین و به تبع جلوگیری از پایان جنگ در این کشور دست یافتند.

یک روزنامه ایتالیایی روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که ایتالیا و فرانسه درخصوص ارسال یک سامانه دفاع هوایی به اوکراین به توافق رسیده اند. بنا به این توافق دو کشور به طور مشترک یک سامانه دفاع هوایی پیشرفته Samp/T را با حدود ۷۰۰ موشک ضد هوایی Aster-۳۰ در اختیار ارتش اوکراین قرار خواهند داد.

بنا به برآورد این رسانه ایتالیایی، ارسال این سامانه پدافندی پیشرفته به اوکراین به طور کلی ۸۰۰ میلیون یورو (۸۷۰ میلیون دلار) روی دست فرانسه و ایتالیا خرج خواهد گذاشت.

در بخشی از گزارش این روزنامه ایتالیایی آمده است که این سامانه می تواند طیف کامل تهدیدات هوایی از جمله موشک ها در شعاع ۲۵ کیلومتری (۱۵.۵ مایلی) و همچنین هواپیماها را در فاصله ۱۰۰ کیلومتری رهگیری و منهدم کند.

در این گزارش آمده است: سامانه پدافندی که ایتالیا و فرانسه برای اوکراین تدارک دیده اند، قادر به رهگیری موشک های بالستیک نیز است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1003316

مهمترین اخبار ایران و جهان: