نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 23:13

طرح «دوشنبه‌ها با شهید اسلام» در مدارس پارس آباد برگزار می‌شود

پارس آباد - مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد از اجرای طرح «دوشنبه‌ها با شهید اسلام» در مدارس این شهرستان خبر داد.

الله‌بخش نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برای آشنا کردن دانش آموزان با نسل اول انقلاب طرح «دوشنبه‌ها با شهید اسلام» در مدارس شهرستان پارس آباد برگزار می‌شود تا گامی مؤثر در راستای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت برداشته شود.

وی با بیان اینکه این طرح دوشنبه هر هفته در یک مدرسه در طول سال تحصیلی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تمامی این برنامه‌ها توسط خود دانش آموزان طراحی و اجرا می‌شود و دانش آموزان نقش محوری را در اجرای این طرح دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه این در هشت سال دفاع مقدس ۳۴ شهید دانش‌آموز را تقدیم انقلاب کرده است، گفت: امروز دانش آموزان ما باید رهروان صادق شهدا باشند و وصایا و زندگینامه آنان را سرلوحه و سرمشق زندگی خود قرار دهند تا از مسیر اسلام و انقلاب منحرف نشوند.

نجفی با تاکید بر اینکه راه شهدا به عنوان الگو باید به دانش آموزان تبیین شود، ادامه داد: در این طرح دانش آموزان با دعوت از پدر و مادر شهدای دانش‌آموز او را تکریم و هم اینکه با زندگینامه آن شهید آشنا می‌شوند.

وی اضافه کرد: جلسه اول این طرح توسط دانش آموزان مدرسه مفید و با دعوت از شهید «محمدعلی برزگر» تنها شهید ۱۳ ساله عملیات خیبر و با حضور جمعی مسئولان برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد بیان کرد: شهید «محمدعلی برزگر» دانش‌آموز ۱۳ ساله اهل پارس آباد سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر و در پنج کیلومتری جاده العماره به بصره به شهادت رسیده و پیکر پاک و مطهرش بعد از ۱۴ سال دوری از وطن به میهن بازگشته و در گلزار شهدای پارس آباد آرام گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 969016

مهمترین اخبار ایران و جهان: