نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 15:40

سرمای بی‌سابقه در افغانستان 157 نفر را به‌کام مرگ کشاند

یک مقام طالبان اعلام کرد که در یخبندان امسال افغانستان بیش از 157 نفر کشته و هزاران راس دام نیز تلف شده است.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، یک مقام طالبان گفت که در سرمای بی‌سابقه اخیر در افغانستان بیش از 150 جان باخته‌اند.

«شفیع‌الله رحیمی» سخنگوی وزارت مدیریت بحران دولت موقت طالبان به «سی‌ان‌ان» گفت که بر اثر سردی هوا در افغانستان دستکم 157 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی همچنین افزوده که سرما همچنین بیش از 35 هزار دام را تلف کرده است.

«محمد عباس آخوند» وزیر مدیریت بحران دولت موقت طالبان نیز اظهارداشت اکنون ارتباط با بسیاری از مناطق افغانستان به دلیل برف سنگین کاملا قطع شده است. هلیکوپترهای نظامی برای نجات اعزام شده بودند، اما نتوانستند در کوهستانی‌ترین مناطق فرود بیایند.

افغانستان در اوایل ژانویه یکی از سردترین زمستان‌های خود را تجربه کرد و دما در برخی مناطق این کشور تا منفی 35 درجه کاهش یافت، بسیار پایین‌تر از میانگین دما در سراسر کشور که در این زمان سال بین 0 تا 5 درجه سانتیگراد است.

اداره کمک های بشردوستانه سازمان ملل نیز با توجه به سرمای شدید زمستان در افغانستان اعلام کرده است که کمک های را برای مردم این کشور ارسال کرده است. 

این سازمان تاکید کرده است که تلف شدن هزاران راس دام در افغانستان بسیاری از مردم این کشور را که قبلا با خطر گرسنگی مواجه بودند، بیشتر تحت تاثیر قرار داده و کمک های بشردوستانه باید به این کشور ارسال شود. 

پایان پیام/ ر

منبع: فارس
شناسه خبر: 997660

مهمترین اخبار ایران و جهان: