نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 11:59

سنگ تمام موکب های خراسان جنوبی در اربعین/خدمت رسانی دو برابر شد

بیرجند- رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان جنوبی با اشاره به سنگ تمام موکب های استان در خدمت رسانی به زوار گفت: در ایام اربعین سال جاری دو برابر سال های قبل خدمت رسانی کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی جوینده صبح چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان اربعین خراسان جنوبی اظهار کرد: در ایام اربعین بیش از ۵۰ موکب تدارکات حضور عاشقان سید الشهدا (ع) را فراهم کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیش از این تعداد، مردم پشتیبانی را در بخش‌های مختلف را برعهده داشتند، بیان کرد: مسئولان موکب‌های خراسان جنوبی در ایام اربعین به معنای واقعی سنگ تمام گذاشتند.

جوینده ادامه‌داد: در سال جاری اربعین بسیار استثنایی را پشت سر گذاشتیم چرا که ورودی زوار به شهرهای زیارتی عراق بیش از تصور و فوق‌العاده بود.

بنا به گفته وی، در هیچ سالی به اندازه اربعین ۱۴۰۱ حضور زائر در مواکب را نداشتیم.

خدمت رسانی به زائران اربعین دو برابر سال گذشته بود

رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بیشتر خدمت رسانی مواکب خراسان جنوبی در سایت کاظمین بود، گفت: تلاش ما بر این بود که نهایت خدمت رسانی را به زائران اباعبدالله داشته باشیم.

جوینده اظهار کرد: مردم ولایتمدار و دوست دار اهل بیت (ع) خراسان جنوبی علی رغم مشکلات اقتصادی میدان داری خوبی را در بحث خدمت رسانی به زوّار داشتند.

وی بیان کرد: علاوه بر کمیت، موکب‌های خراسان جنوبی از نظر کیفیت هم بسیار عالی عمل کردند و هر آنچه مورد نیاز زوار بوده در اختیار آنان قرار دادند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان جنوبی گفت: با تلاش مردم نیک‌اندیش خراسان جنوبی بیش از دو برابر سال‌های قبل به زائران سید الشهدا (ع) در ایام اربعین خدمت رسانی کردیم.

جوینده با بیان اینکه در سال ۹۷ حدود ۸۰۰ هزار نفر از زائران عتبات را پذیرایی کردیم، افزود: امسال این آمار به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسید.

پخت ۵۴۵ هزار قرص نان برای زائران

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ حدود ۱۵۰ هزار قرص نان پخت کردیم، یادآور شد: در اربعین سال جاری این آمار به پخت ۵۴۵ هزار قرص نان رسیده است.

رئیس ستاد بازسازی خراسان جنوبی گفت: با همت مواکب خراسان جنوبی از کوچک‌ترین تا بزرگترین نیاز زوار را مد نظر قرار دادیم و در راستای تأمین آن قدم برداشتیم.

وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار وارد فصل گرم سال در ایام اربعین شدیم، یادآور شد: در این راستا برای تسهیل سفر زائر و کاهش دمای هوا ۱۵ هزار مترمربع سایبان ایجاد کردیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 889716

مهمترین اخبار ایران و جهان: