نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 14:18

زمان انتظار برای سفر جاده‌ای زائران اربعین ۵ برابر کاهش یافت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: زمان انتظار برای سفر جاده‌ای زائران در ایام اربعین امسال از حدود ۲۴۰ دقیقه به ۴۵ دقیقه رسید که بیش از ۵ برابر کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، داریوش امانی امروز در مراسم تجلیل از کارکنان راهداری خدمت‌رسان به اربعین حسینی که در سالن اجتماعات اداره‌کل راهداری استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: 95 درصد از حمل‌ و نقل زائران به عتبات عالیات از مسیر زمینی انجام می‌شود و متأسفانه بحران کرونا ضربه شدیدی به نظام حمل‌ و نقل جاده‌ای زد و موجب کمبود 7 هزار دستگاه ناوگان جاده‌ای در ایام اربعین شد.

وی اضافه کرد: برای جبران این کمبود قرار شد 1700 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ و نقل اربعین در کشور تزریق شد که کمتر از یک‌سوم این عدد یعنی حدود 600 دستگاه اتوبوس در اختیار ما قرار گرفت که خوشبختانه توانستیم با افزایش شیفت‌های کاری و مدیریت جهادی نیاز حدود 4 میلیون زائر را را برای انتقال به مرزهای عراق برطرف سازیم.

امانی با اشاره به حجم گسترده و سنگین عملیات انتقال زائران اربعین ادامه داد: در روزهای منتهی به اربعین هر شب در کل کشور به صورت میانگین 2 هزار و 700 اتوبوس فقط به سمت مرز مهران حرکت کردند که اتوبوس‌های استان قزوین از جمله همین اتوبوس‌ها بودند و واقعاً اگر عنایت امام حسین(ع) نبود، در خدمت‌رسانی به زائران دچار مشکل می‌شدیم.

وی با اشاره به اجرای طرح ویژه اربعین در سازمان راهداری تصریح کرد: با اجرای این طرح توسط نیروهای راهداری و هماهنگی خوبی که از سوی ستادهای اربعین استان‌ها صورت گرفته بود، زمان انتظار برای سفر جاده‌ای زائران در ایام اربعین امسال از حدود 240 دقیقه به 45 دقیقه رسید که بیش از 5 برابر کاهش پیدا کرده است.

1300 میلیارد تومان برای بازسازی و بهسازی جاده‌های اربعین هزینه شد

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه سازمان متبوعش در 3 حوزه جاده، زیرساخت‌های مسافرتی و حمل‌ و نقل مسافر و بار به زائران اربعین خدمات‌رسانی کرده است، گفت: همچنین برای بازسازی، مرمت و بهسازی جاده‌های منتهی به مرزهای عراق 1300 میلیارد تومان از بودجه عمرانی راهداری صرف شد که تاکنون نظیر نداشته است.

امانی افزود: توانستیم با کمک مجموعه دستگاه‌های دولتی و مردمی رکورد حمل‌ و نقل بزرگ‌ مقیاس جاده‌ای را در 20 روز بشکنیم و هر روز حدود 200 هزار نفر را بین مرزهای ایران و عراق و استان‌ها جابه‌جا کنیم و این در حالی بود که 5 هزار نفر از زائران را هم به مشهد مقدس انتقال دادیم و ایام اربعین برگ زرینی در تاریخ خدمت‌رسانی راهداران محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 890116

مهمترین اخبار ایران و جهان: