نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 12:09

لزوم شکایت فدراسیون کشتی ایران از آمریکا/ عواقب خنثی بودن میزبان درمورد توهین به تیم ملی

کارشناس حقوقی ورزش کشورمان توضیحاتی را در خصوص اقدامات لازم پیرامون توهین به تیم ملی کشتی آزاد کشورمان، ارائه کرد.

امیر ساعد وکیل در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس، در خصوص میزبانی آمریکا و توهین‌های برخی تماشاگران به اعضای تیم ملی کشتی آزاد ایران به سرمربی کشورمان و اینکه آیا این رفتار عواقب انضباطی را برای برگزار کننده در پی دارد، اظهار داشت: قاعدتا موضوع تعلیق بحث تندی است اما چون میزبان مسئولیت دارد نظم و انضباط را در محل برگزاری مسابقات رعایت کند، با توجه به اینکه در اظهارات این تماشاگران هم مصادیق توهین و هم مصادیق اظهارات سیاسی وجود دارد که برخلاف منشور المپیک و اساسنامه اتحادیه جهانی کشتی است، بنابراین قطعا فدراسیون کشتی آمریکا مسئولیت دارد.

وی افزود: به همین خاطر این فدراسیون می‌تواند با جریمه نقدی مواجه شود. اگر هم قرار است تصمیم تندتری گرفته شود، برای تورنمنت بعدی که ممکن است در پیش باشد یا از میزبانی یا از حضور تماشاگران در یک یا چند مسابقه محروم شود. چون این اتفاقی است که بار اول افتاده و تکرار نشده، اینکه به طور کلی کشتی آمریکا حذف شود، تصمیمی تند و غیرمتناسب است ولی مجازات‌های جریمه نقدی، محرومیت از میزبانی مسابقات و همچنین محرومیت تماشاگران می‌تواند لحاظ شود چون در هرصورت آمریکایی‌ها باید به عنوان میزبان فضا را کنترل می‌کردند.

کارشناس حقوقی ورزش در مورد اقداماتی که فدراسیون کشتی کشورمان باید انجام بدهد، گفت: فدراسیون ایران باید دو کار انجام می‌داد. اول اینکه به محض اتمام مسابقه در همان مقطع، طی یک نامه رسمی به اتحادیه جهانی شکایت خودش را از وجود این فضا که زمینه‌ای برای نقض مقررات اساسنامه اتحادیه جهانی باشد و همچنین تخریب روحیه ورزشکاران ایرانی و تاثیر منفی که در فعالیت‌‌شان حین مسابقه گذاشت، مطرح کند. با اینحال الان هم دیر نشده است. فدراسیون کشتی کشورمان باید شکایتی را علیه فدراسیون کشتی آمریکا تنظیم و آن را به اتحادیه جهانی ارسال کند.

وی تصریح کرد: این پرونده در کمیته انضباطی اتحادیه جهانی رسیدگی خواهد شد و در‌ آن جا حتما حکمی انضباطی همراه با جریمه را در نظر می‌گیرند. بزرگترین اشکال فدراسیون کشتی آمریکا و مقامات رسمی مسابقات این بوده که در مقابل این ماجرا هیچ اقدامی انجام ندادند. انفعال و خنثی بودن نسبت به این قضیه می‌تواند همراه با جرائم انضباطی باشد چون اساساً انضباط داخل سالن و فضای عاری از سیاست و توهین، روح ورزشی، فضای پهلوانی و سلامت ورزشی هنگام برگزاری مسابقات کاملا مخدوش شد.

کارشناس حقوقی ورزش در مورد اینکه اتحادیه جهانی کشتی هم واکنشی نسبت به این ماجرا نداشته، عنوان کرد: قاعدتا فکر می‌کنم اتحادیه جهانی تلاش می‌کند در این مواقع رویکرد بی طرفانه داشته باشد. اگر قرار است نسبت به این قضیه واکنشی را شاهد باشیم باید شروع حرکت و استارت کار از طرف فدراسیون کشتی ایران باشد. 

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 905860

مهمترین اخبار ایران و جهان: