نیوز سیتی!
12 آذر 1401 - 11:58

ساخت هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در مشهد تکمیل می‌شود

مشهد ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: مخازن ذخیره آب به میزان ۹۰ هزار متر مکعب تا ابتدای خرداد ۱۴۰۲ تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین اسماعیلیان در ارتباط با میزان بارندگی‌ها و وضعیت منابع تأمین آب مشهد اظهار کرد: در سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰، میزان بارش‌ها ۶۷ درصد کاهش داشته و سال آبی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ میزان بارندگی نسبت به بلندمدت با ۲۳ درصد کاهش مواجه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: این در شرایطی است که در مشهد بخش قابل توجهی از آب شرب توسط منابع سطحی تأمین می‌شود و کاهش بارندگی‌ها تأثیر زیادی در آورد سدها دارد.

وی ادامه داد: با استفاده از ذخایر سدهای مشهد طی دو سال گذشته، حجم این ذخایر آبی به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است که امیدواریم با بارندگی‌های مناسب در سال جاری شاهد افزایش حجم سدها باشیم.

اسماعیلیان بیان کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی، علیرغم اقدامات انجام شده در حوزه تأمین آب، میزان تولید در ۸ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به برنامه‌های تأمین آب تا ابتدای خرداد سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: پروژه نبی اکرم (ص) با اجرای خطوط جمع‌آوری چاه‌های داخل شهر در پهنه‌های L و S، حفر و تجهیز چاه‌ها، تکمیل احداث مخازن ذخیره به میزان ۹۰۰۰۰ متر مکعب و خطوط مربوطه، اتصال ۳۰ حلقه چاه سایر دستگاه‌ها، بهسازی و مهندسی مجدد ۳۰ حلقه چاه، ذخیره آب حاصل از مدیریت فشار در ۱۶ زیر پهنه فشاری و نیز ارتقای کیفی سد کارده از اهم اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تأمین آب مشهد است.

وی با اشاره به اجرای ۸۲ درصد از شبکه فاضلاب شهر مشهد، تاکید کرد: هم‌اکنون شهر مشهد با ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب، امکان تصفیه ۲۶۳ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه‌روز را دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 894516

مهمترین اخبار ایران و جهان: