نیوز سیتی!
22 بهمن 1401 - 15:21

آمده ایم برای اثبات اقتدار و عزت ایران اسلامی

زنجان-مردم همیشه در صحنه پایتخت شور و شعور حسینی، ساعتی پیش با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، حماسه‌ای دیگر به حماسه‌های چهار دهه گذشته خود افزودند.

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها: امروز یکی دیگر از سرنوشت‌سازترین روزهای انقلاب اسلامی و در واقع گل سرسبد همه روزها است، روزی که مقرر شد سرنوشت مردم این سرزمین باید به دست خودشان رقم زده شود و برای سرنوشت‌سازی، از جان گذشتند تا جانانه به آینده نگاه کنند و امروز بعد از گذشته بیش از چهار دهه از آن روز سرنوشت‌ساز، هر سال شاهد مهر تمدید و تأیید بر روزی هستیم که از آن به نام «۲۲ بهمن‌ماه» یاد می‌شود.

آمده ایم برای اثبات اقتدار و عزت ایران اسلامی

مردم زنجان که به خاطر خلق حماسه در روزهای هشتم و یازدهم محرم، به مردمان دیار پایتخت شور و شعور حسینی شهره شده‌اند، در طول ادوار گذشته بارها با خلق حماسه‌های مشابهی چون ایام محرم، نام خود را در کتاب قطور انقلاب اسلامی حک کرده و امروز با خلق یکی دیگر از این حماسه‌ها، برگ زرین دیگری را در این کتاب به نام خود ثبت کردند تا به آرمان‌های انقلاب ادای دین کرده باشند.

از سهم ارزنده زنجانی‌ها در شکل‌گیری انقلاب اسلامی گرفته تا حضور در اکثر عملیات دوران دفاع‌مقدس، خود حاکی از آن است که زنجان در طول تاریخ این خصلت همیشه در صحنه بودن را نه به حرف، بلکه به عمل نیز در ادوار گذشته به اثبات رسانده‌اند

وفای به عهده زنجانی‌ها مثال‌زدنی است و این وفای به عهده را می‌توان با ورق زدن کتاب قطور انقلاب اسلامی به وضوح مشاهده کرد. از سهم ارزنده زنجانی‌ها در شکل‌گیری انقلاب اسلامی گرفته تا حضور در اکثر عملیات دوران دفاع‌مقدس، خود حاکی از آن است که مردم زنجان در طول تاریخ این خصلت همیشه در صحنه بودن را نه به حرف، بلکه به عمل نیز در ادوار گذشته به اثبات رسانده‌اند.

امروز که مصادف با ۲۲ بهمن‌ماه است، به واقع روز عمل کردن به وعده‌ها است و مردم دیار عواصان دریادل که وفای به عهد را از ارادت به اهل‌بیت عصمت و طهارت به ارث برده‌اند، با حضور پرشور و شعورمندانه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، خط بطلانی بر همه ظن و گمان‌هایی که طی ماه‌های اخیر مبنی بر کمرنگ شدن ارادت مردم به نظام داشت، کشیدند، خط بطلانی که اثر آن تا ابد بر پیشانی یاوه‌گویان باقی خواهد ماند.

فرماندار زنجان می‌گوید: مردم انقلابی و ولایتمدار حماسه بزرگ از حضور شکوه و عزتمندی را خلق کردند.

مردم زنجان حماسه بزرگ حضور را خلق کردند

پرویز خالقی می‌افزاید: بدخواهان انقلاب اسلامی فکر می‌کردند کار انقلاب تمام است و مردم از آن رویگردان شده‌اند درحالی که حضور پرشور در راهپیمایی نشان می‌دهند مردم ولایتمدار، انقلابی و شهید پرور زنجان در مراکز شهرها روستاها و بخش‌ها برای پشتیبانی از آرمانهای انقلاب، امام راحل و لبیک به فرمایشات رهبر انقلاب به میدان آمده‌اند.

وی ادامه می د هد: مردم امروز از همه صنوف و اقشار آمده‌اند تا از همه نقشه‌های شوم استکبار جهانی و دشمنان انقلاب و رژیم اشغالگر قدس اعلام انزجار کنند.

خالقی می‌گوید: امروز نهضت‌های انقلابی در سراسر جهان به نفع مستضعفان و علیه مستکبران در حال شکل گیری است.

پیرمردی را می‌بینم که در هوای سرد و در حالی که با دستان لرزان پرچم مقدس کشورمان را در دست گرفته، شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهد، از او می‌پرسم چه انگیزه‌ای باعث شد تا در این هوای سرد در راهپیمایی حضور داشته باشی که در پاسخ می‌گوید: چه انگیزه‌ای بالاتر از اینکه بسیاری از جوانان رفتند و از بهترین سرمایه خود گذشتند تا امروز بدون وابستگی به بیگانگان زندگی کنیم.

جزو نسلی هستم که انقلاب را تجربه نکرده‌ام اما به این موضوع کاملاً واقف هستم که اگر قرار باشد اتفاقی برای این نسل رخ دهد، توسط دلسوزان داخل کشور رقم خواهد خورد و قرار نیست خارج از کشور تصمیم معقولی برای آینده ما گرفته شود

وی می‌افزاید: همه ما به وجود برخی از مشکلات در کشور اذعان داریم اما این بدان معنی نیست که بخواهیم اصل خود را به خاطر این مشکلات زیر پا گذاشته و اصلاح وضعیت موجود را به دورانی که زیر سلطه بیگانگان و حکومت فاسد بود، ترجیح دهیم؛ چرا که اصلاح امور به مراتب هزینه کمتری نسبت به تغییرات بنیادی دارد، از طرفی بنیاد ما درست بوده و فقط در نوع مدیریت کشور باید تجدید نظر کنیم.

یک جوان زنجانی اظهار می‌کند: اگر نسل امروز تاریخ انقلاب اسلامی را به درستی مطالعه کنند، متوجه می‌شوند که تداوم راهی که نسل دیروز آن را رقم زده‌اند، امری مهم و حیاتی است.

علیرضا احمدی ادامه می‌دهد: جزو نسلی هستم که انقلاب را تجربه نکرده‌ام اما به این موضوع کاملاً واقف هستم که اگر قرار باشد اتفاقی برای این نسل رخ دهد، توسط دلسوزان داخل کشور رقم خواهد خورد و قرار نیست خارج از کشور تصمیم معقولی برای آینده ما گرفته شود؛ بنابراین بهترین تصمیم در این شرایط حساس، حضور در چنین عرصه‌هایی برای تداوم بخشیدن به راهی که تا به امروز طی کرده‌ایم، است.

این جوان خاطرنشان می‌کند: حضور در این راهپیمایی به نشانه مهر تأیید زدن به وضعیت موجود کشور نیست، بلکه به معنای پذیرفتن اصل نظام است، به همین خاطر انتظار ما جوانان از مسئولان امر این است که به پشتوانه همین حضور پرشور که پشتوانه محکمی برای نظام است، به گونه ای کشور را مدیریت کنند که دشمنان به خود اجازه دخالت و یا تفرقه‌افکنی ندهند.

حضور پرشور مردم زنجان در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه امسال نمونه بارز حمایت مردم از مسئولان است

ملت و کارگزاران نظام در یک جبهه حضور داشته اما انتظارات متقابلی از هم دارند. انتظار مردم از مسئولان، خدمت‌گزاری صادقانه و رفع مشکلات معیشتی بوده و انتظار مسئولان از مردم نیز حمایت از دستاوردهای انقلاب است. حضور پرشور مردم زنجان در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه امسال نمونه بارز حمایت مردم از مسئولان بود، حال آنکه این حضور علی‌رغم وجود همه این مشکلات رقم خورد و باید قدردان آن بود.

مردم زنجان نشان دادند که آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران هرگز رنگ نمی‌بازد

وقتی با وجود همه این کاستی در برخی از بخش‌ها و ضعف‌های مدیریتی، شاهد حضور پرشور و حماسی در راهپیمایی هستیم، این به مثابه آن است که مسئولان باید تلاش جهادی خود را مضاعف‌تر کنند؛ چرا که حضور آگاهانه مردم در این راهپیمایی در سایه آگاهی نسبت به همه مشکلات محقق شده و انتظار دارند حمایت‌های آن‌ها از کارگزاران نظام با خدمت‌رسانی صادقانه پاسخ داده شود.

آمده ایم برای اثبات اقتدار و عزت ایران اسلامی

راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه امسال نیز به پایان رسید و رسانه‌ها این عظمت حضور را به جهانیان ابلاغ کردند اما مهم‌ترین پیام این حضور آن بود که اگر قرار باشد گره‌ای از مشکلات ملت ایران گشوده شود، این گشایش باید از درون اتفاق افتاده و عوامل بیرونی حق دخالت در امور داخلی کشور را ندارند و همان طور که در طول دوران هشت سال دفاع‌مقدس در برابر رژیم بعث و حامیانش مقاومت کردند، این رسم را ادامه خواهند داد.

مردم زنجان با حماسه‌سازی امروز خود ثابت کردند که شایسته بهترین نوع خدمت‌رسانی از سوی مسئولان هستند. اگر برگ زرین امروز توسط مردم همیشه در صحنه ورق خورد، برگ‌های زرین دیگر باید توسط مسئولان به گونه‌ای ورق زده شود که کسی جرأت فتنه‌انگیزی به خود راه ندهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1033460

مهمترین اخبار ایران و جهان: