نیوز سیتی!
22 بهمن 1401 - 12:03

«فجر و حماسه حضور»در دیار سمنان/مردم هم‌پیمان با آرمان‌های انقلاب

سمنان- مردم استان سمنان در ۷۰ نقطه شهری و روستایی در راهپیمایی دشمن‌شکن ۲۲ بهمن همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حضور یافتند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مردم استان سمنان از ساعتی قبل از شروع راهپیمایی در مسیرهای از پیش اعلام شده حضور یافتند گروه‌های مردمی مانند بسیج هنرمندان و ورزشکاران و سپاه ناحیه و … از صبح زود اینجا هستند، عده‌ای پلاکاردهایی را می‌آورند و در جایی قرار می‌دهند تا بتوان آنها را در اختیار مردم گذاشت.

چادری برپاشده و هلال احمر دو سپید و قرمز پوش را در آن مستقر کرده است. آتش نشانی و اورژانس هم گوشه‌ای از میدان را گرفته‌اند.

برپایی ایستگاه سلامت

ایستگاه سلامت و قرارگاه فرهنگی هم برپا است. همانطور که مسئولان ستاد برگزاری مراسم دهه فجر نیز وعده داده بودند قرار است در این ایستگاه‌ها هم موضوع سلامت با همکاری دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود صورت گیرد و هم مشاوره به مردم داده شود.

در قرارگاه فرهنگی نیز پاسخ به شبهات و بازی‌های کودکان و … وجود دارد. یک جا را هم برای نقاشی کردن بچه‌ها قرار داده‌اند و مربی که خانمی است می‌گوید به مرور نقاشی‌ها روی همین تابلو نصب می‌شود تا مردم آن را ببینند. اشاره او به یک مربع پارچه‌ای تقریباً یک و نیم در یک متری است که کنار ایستگاه قرارگاه فرهنگی نصب شده است.

مردم می‌آیند گروه گروه و دسته دسته برخی شأن با خانواده هستند و گروه دیگر هم تنها آمده‌اند. گروهی زن و کودک یک جا ایستاده و تکان نمی‌خورند به محض اینکه مرد خانواده می‌آید این گروه کوچک هم در مسیر قرار می‌گیرند، معلوم است که مردها بچه‌ها را پیاده کرده و برای پارک خودرویشان به کوچه‌های اطراف رفته‌اند.

«فجر و حماسه حضور»در دیار سمنان/مردم هم‌پیمان با آرمان‌های انقلاب

جمعیت می‌آیند

جمعیت می‌آیند و سرودهای انقلابی پخش می‌شود تا کم کم شکل بگیرند. مردم تمثال شهید سلیمانی و شهدای استان سمنان را در دست دارند. همچنین گروه زیادی از جوانان و نوجوانان صورت‌های خود را رنگی کرده و پرچم ایران را در دست دارند.

بلند گو سوت بلندی می‌کشد و گروه مردم را به سمت خود می‌خواند تا شکل‌گیری جمعیت آغاز شود. مجری با صدای بمی که دارد می‌گوید برای خشنودی آقا امام زمان (عج) صلوات بفرستید و مردم آگاه می‌شوند که قرار است راهپیمایی شروع شود.

۷۰ نقطه از استان سمنان از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ راهپیمایی شأن را به تناسب جمعیت، زمان و مکان آغاز کرده و می‌کنند. ۷۰ نقطه، هشت شهرستان، ۲۰ نقطه شهری و ۵۰ نقطه روستایی و بخش‌هایی که شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کردند آن هم در استانی که ۳۳ شهید را تقدیم مبارزات انقلاب اسلامی در سال ۵۷ کرده است.

حضور گروه‌های مردمی

گروه‌های مردمی هم آمده‌اند. بسیج اساتید دانشگاه‌ها، بسیج دانش آموزی و معلمان، پلاکارد کوچکی از خانه کارگر هم دیده می‌شود گروهی آن سوتر ورزشکاران را نمایندگی می‌کنند و شلوارهای سفید شأن نشان می‌دهد که زیر کاپشن‌هایی که بر تن دارند، لباس تکواندو یا کاراته است.

گروه‌های دیگر هم نماینده دارند. بسیج رسانه حاضر است دوربین‌هایشان همگی روشن و باتری‌هایشان دیشب تا صبح در شارژر بوده است تا صحنه‌های باشکوهی از حضور را ثبت کنند. حضور مردمی که از جنس حماسه هستند. امروز اینجا همه یک‌صدا ایران، همه یک‌صدا الله اکبر و همه یک صدا مرگ بر آمریکا می‌گویند.

موضوعی که روز قبل ائمه جمعه استان سمنان هم به آن اشاره داشتند برای مثال حجت الاسلام امینی امام جمعه شاهرود در بیان دلایل انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی و ظلم ستیزی را به مثابه یکی از ویژگی‌های مردم ایران دانست و گفت: احتمال وقوع انقلاب‌هایی از این دست در کشورهایی که دارای این نوع تفکر ضد استکباری هستند بالا است.

«فجر و حماسه حضور»در دیار سمنان/مردم هم‌پیمان با آرمان‌های انقلاب

روحانیان و اقشار مختلف مردم در صحنه هستند

در بین گروه‌های مردمی طلایه داران تبلیغ نیز حضور دارند. روحانیان و مبلغان دینی، مداحان و بسیج مداحان، شعرای آئینی و کانون‌های فرهنگی و هنری و مذهبی نیز آمده‌اند تا یک صدا اعلام کنند پای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

نکته قابل توجه در این بین سرمای شدید هوا است چند روزی می‌شد که در استان سمنان هوا آن سوزش شکننده و خرد کننده را که مردم بومی به آن استخوان سوز می‌گویند نداشت، اما از روز گذشته سوز بسیار سردی سراسر نیمه شمالی استان سمنان را که اتفاقاً ۸۰ درصد شهرهای استان هم در آن قرار دارد، در بر گرفته است، اما با این وجود مردم آمده‌اند، آمده‌اند که نشان دهند سرما اگر برایشان مهم بود که امروز انقلاب ۵۷ در اوج آن رخ نمی‌داد.

در مرکز استان اما یک نکته دیگر هم جلب توجه می‌کند، نمایش دستاوردهای اقتدار ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف با همراهی و همکاری سپاه پاسداران بخش جالب توجه راهپیمایی امسال به خصوص برای جوانان و نوجوانان است که در این خصوص کنجکاو تر هستند.

اجرای برنامه‌های متنوع

اجرای سرود انقلابی توسط دانش آموزان موضوعی است که امسال هم در استان سمنان برپا است و دانش آموزان بار دیگر با لحن و آوای خود نشان می‌دهند که تصور دشمنان از دهه هشتادی‌ها و نودی ها اشتباه است اینها همان‌هایی هستند که در روزهای قبل ۶۰ درصد شرکت کنندگان در اعتکاف استان را به خودشان اختصاص دادند. جوانان و نوجوانان امروز به همت بسیج هنرمندان مسابقه مترسک‌های استکباری را هم راه اندازی کرده و قرار است در نهایت این مترسک‌ها که به شکل سران استکباری است، آتش زده شود.

راهپیمایی در شهرهای مختلف استان سمنان شروع شده و در برخی شهرها نیز هنوز خیر، مردم امروز آمده‌اند که یکپارچه بگویند بر عهدی که بسته‌اند، هستند. عهدی که با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام شهدا و سه هزار شهید استان سمنان بستند. شهدایی که امروز از بالا نظاره‌گر این حضور حماسی هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1032816

مهمترین اخبار ایران و جهان: