نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 17:46

راهیان نور سفری معنوی و تاثیرگذار است

امام جمعه سعدآباد گفت:راهیان نور نامی آشنا و سفری معنوی برای گروه بزرگی از کاروان‌های سیاحتی و مذهبی در ایران که به بازدید از مناطق جنگی و سرزمینهای نور می روند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت السلام علیرضا کشاورز بارگاهی در خطبه‌های این هفته شهر سعدآباد با گرامیداشت ۲۰ اسفند روز راهیان نور اظهار داشت: سفر کاروان زیارتی راهیان نور که در سطوح مختلف و برای اقشار مختلف جامعه اجرا می‌شود سفری معنوی به منظور آشنایی نسل جوان و کسانی که دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند و تجدید خاطره‌ای است برای رزمندگان اسلام و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان اسلام است.

امام جمعه سعدآباد افزود: توصیه می‌کنم به به این سفر معنوی بروید و از فیوضات و برکات شهدا بهره مند شوید.

کشاورز بارگاهی با گرامیداشت ۲۲ اسفند روز شهدا و سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی ره گفت: یک سال پس از انقلاب اسلامی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی (ره) بنیاد شهید تأسیس شد تا به خانواده‌های معزز و پر افتخار شهدا رسیدگی و خدمات ارائه دهد.

امام جمعه سعدآباد اظهار داشت: احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، زنده نگه داشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان، تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهیدان، جدّیت در امور فرهنگی خانواده‌های شاهد، خوداتکایی و قانونمند کردن ارائه خدمات به آنان و بسیج امکانات نظام به منظور پراکندن عطر ملکوتی شهادت در جامعه، محور فعالیت‌های این نهاد است.

کشاورز بارگاهی افزود: اما شهید و شهدا چه کسانی هستند که امام خمینی (ره) دستور تأسیس نهادی را برای رسیدگی به خانواده‌های آنان را صادر کردند.

کشاورز بارگاهی در ادامه ابراز داشت: در پاسخ باید بگوییم، خورشید، بزرگ‌ترین مؤذن صبح است و شهید، والاترین مکبر آزادگی، و آزادی محصول دل سپردگی مردان آسمانی جهاد و شهادت به عالمی فراتر از خاک است، محصولی که توازن عقل‌های زمین را درهم می شکند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1084816

مهمترین اخبار ایران و جهان: