نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 17:04

قدرت کنونی انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا است

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه شهدا حق سنگینی بر گردن همه ما دارند، گفت: قدرت کنونی انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه که ظهر امروز در مسجد جامعه اقامه شد، اظهار کرد: موضوع نهال‌کاری و حفظ محیط زیست همانطور که هرساله مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار می‌گیرد مساله مهمی است.

وی با اشاره به طرح کاشت یک میلیارد نهال که در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته، افزود: باید توجه کرد که در کنار کاشت نهال‌های مثمر، کاشت درختانی که چوب مورد استفاده‌ای نیز دارند کاشته شود.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: از دیگر مواردی که در دین اسلام به آن تاکید ویژه شده تفکر و تعقل است که به نقل روایات برای یک ساعت تفکر معادل هفتاد سال عبادت قرار داده شده است.

وی ادامه داد: روز قیامت بابت همین تفکر و تعقل از ما سوال می‌شود و حربن زیاد ریاحی با تفکر و تعقل از لشکر عمر بن سعد جدا و به لشکریان سیدالشهدا پیوست و عاقبت به خیر شد.

آیت الله علما با اشاره به فرارسیدن سالروز تشکیل راهیان نور و بنیاد شهید، خاطرنشان کرد: قدرت کنونی انقلاب اسلامی در منطقه و دنیا به برکت خون شهیدان است و هیچکدام از ما قادر نیستیم حق شهدا را بجا آوریم.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به تقارن سالروز تکریم و غبارروبی مساجد و نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان را یک فرصت خوب برای مردم برشمرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1084760

مهمترین اخبار ایران و جهان: