نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 20:21

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری: مرحوم دیانی جهاد تبیین را در ترویج آگاهانه معارف اسلامی یافته بود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نوشت: جهاد تبیین را در ترویج و بسط آگاهانه معارف اسلامی و انقلابی یافته بود و در این مسیر آثار و برنامه‌های الهام‌بخش و الگویی در تحقیق و نقد علمی و گفت‌وگوی آزاداندیشانه از خود به یادگار گذاشت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام مسعود دیانی را تسلیت گفت.

متن کامل پیام تسلیت حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری به شرح زیر است:

هجرت برادر عزیز و دوست دیرین، جناب حجت‌الاسلام آقای شیخ مسعود دیانی داغی سترگ بر دلهای‌مان نهاد. در بیش از دو دهه آشنایی و گفت‌وگوهای طولانی او را جست‌وجوگری حق‌طلب و آرمان‌خواه یافتم که در پی شناخت حق و معرفی حق از پای ننشست و تا واپسین روزهای حیات دنیایی‌اش آرام نگرفت.

شیخ مسعود دیانی عزیز ما، با حق‌خواهی وروشنگریِ همراه با صراحت و صداقت که آمیخته با ادب و دقت بود زندگی کرد و بر عهد خود با خدا و اهل‌بیت علیهم‌السلام و آرمان‌های انقلابی ماند.

او جهاد تبیین را در ترویج و بسط آگاهانه معارف اسلامی و انقلابی یافته بود و در این مسیر آثار و برنامه‌های الهام‌بخش و الگویی در تحقیق و نقد علمی و گفت‌وگوی آزاداندیشانه از خود به یادگار گذاشت. 

دوران درد و رنج بیماری او، اگر چه برای همه ما سخت و رنج آور بود اما ماندگارترین جلوه‌های جهاد علمی و سلوک عملی را در مواجهه با مرگ به چشم‌مان آورد.

فقدان او برای همه آنان که او را می‌شناختند موجب اندوه و افسوس است، انشاءالله این اقامت گزیده عزیز در دیار دوست، میهمان موالیان کرامش خواهد بود.

این مصیبت را به همه دوستان و آشنایان و دلبستگان به آقا شیخ مسعود عزیز تسلیت می‌گویم و برای خانواده عزیز به ویژه همسر مهربان و صبور و داغدارش آرامش و تسکین و جبران الهی را ازدرگاه خداوند علیم و قدیر تمنا می‌کنم.

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته

محمدجواد حاج علی‌اکبری

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1087160

مهمترین اخبار ایران و جهان: