نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 10:18

مروری بر دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان فیروزآباد/ رویش امید و خودباوری میان مردم

دستاوردهای چهل و چهار ساله انقلاب اسلامی را در شهرستان فیروزآباد می‌توان با افتخار مرور کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، چهل و چهار سال پیش در چنین روزی که مردم ایران اسلامی پیروزی انقلاب خود را جشن گرفتند شاید کمتر کسی تصور می‌کرد طی چهار دهه و با وجود همه دشمنی‌ها، خباثت ها و تحریم‌ها بتواند همچنان سربلند مسیر پیشرفت را بپیماید و منادی شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» باشد.

در جشن پیروزی انقلاب اسلامی، خبرنگار خبرگزاری فارس تلاش کرد تا به سهم خود گوشه ای از همت دولتمردان و تلاش مردم را برای به ثمر رساندن شعارها و آرمان ها که همان توسعه عدالت اجتماعی در جای جای ایران اسلامی بود، به رشته تحریر درآورد.

هرچند این نگاشته ها قطرات کوچکی از حجم انبوه مجاهدت هایی است که در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی انجام شده و تاکنون به بار نشسته است.

البته همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کرده‌اند، این مسیر همچنان با وجود سختی‌ها و سنگلاخ ها ادامه خواهد یافت و مسئولان با نصب العین قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تلاش خواهند کرد تا قله‌های بیشتری از پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی را فتح کنند.

فرماندار فیروزآباد در گفت و گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: یکی از دلایل روند کند توسعه در ایران بی‌توجهی به شهرهای کوچک و روستاها پیش از انقلاب اسلامی بوده است،

حبیب اله جمشیدی افزود: فقدان امکانات رفاهی و گسترش شهرنشینی به بهانه صنعتی شدن موجب خالی شدن روستاها از جمعیت مولد و در نتیجه زمین گیر شدن یکی از ارکان اساسی رشد و پیشرفت در ایران پیش از انقلاب شد.

وی ادامه داد: امروز به برکت این انقلاب دستاوردهای بزرگی در این مدت ۴۴ سال داشته ایم که از جمله می‌توان بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی این شهرستان با تجهیزات کامل را در حوزه درمان عنوان نمود. 

او افزود: این شهرستان هم اکنون به عنوان قطب درمان در میان چند شهرستان همجوار بوده که تلاش بر ان است خدمات مطلوب ارائه دهد. 

فرماندار فیروزآباد گفت: در حوزه آب و کشاورزی با احداث دو سد تنگاب با ۱۳۵ میلیون متر مکعب و سد هایقر با ۲۳۰ میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره اب داشته که امید به تولیدات کشاورزی و دامپروری را صد چندان می‌کند. 

جمشیدی اضافه کرد: کارخانه سیمان این شهرستان با تولیدات متنوع سیمان مرغوب و با کیفیت درصدی از اشتغال و تولید سطح کشور را به خود اختصاص داده است .

وی با اشاره به کارخانه کربنات سدیم به عنوان بزرگترین کارخانه کربنات خاورمیانه بیان داشت: این کارخانه با افتتاح یک فاز بیش از هزار نفر اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم داشته است که در اینده نزدیک فاز دوم ان که انواع شوینده ها خواهد بود راه اندازی می‌شود. 

گرمای امیدبخش زندگی در ۹۸.۷ در صد پس از انقلاب گزارشی از فیروزآباد است

رئیس شرکت گاز فیروزآباد نیز در گفت و گو با فارس با بیان این که از سال ۱۳۷۴ عملیات گازرسانی به شهرستان فیروزآباد در دستور شرکت گاز استان فارس قرار گرفت اظهار داشت: تاکنون صددرصد خانوارهای شهری ( میمند و فیروزآباد) و ۹۴ درصد خانوار روستایی از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

محمدعلی عطاریان افزود: تعداد کل مشترکین گاز تاکنون ۴۰ هزار مشترک که ۹۸.۷ درصد مشترک خانگی و ۱.۳ درصد مشترک صنعتی و تجاری می‌باشد. 

وی ادامه داد: درحال حاضر گازرسانی به دو روستای امامزاده و بورزکان در دست اقدام بوده و ۱۱ روستای بخش میمند از کمیلی تا دادنجان در دست مطالعه و طراحی می‌باشد که با گازرسانی به روستاهای مذکور درصد خانوار روستایی و شهری به بیش از۹۸ درصد خواهد رسید و فیروزآباد به عنوان شهرستان سبز ( استفاده از سوخت پاک) معرفی خواهد شد.

فیروزآباد با ۵۱ هزار مشترک برق

رئیس اداره برق شهرستان فیروزآباد در گفت و گو با فارس اظهار داشت: برق رسانی در شهرستان فیروزآباد از سال ۱۳۳۵ آغاز شد که تا سال ۱۳۵۷ تنها دو محله محمد آباد و روستای مطهری نزدیک شهر به صورت محدود برق رسانی شد. 

مرادی افزود: نخسنین نیروگاه برق این شهرستان در ساختمان فعلی واقع در بلوار شهید بهشتی با یک موتور دیزلی ۱۵۰ کیلو واتی و دو موتور دیزلی ۳۵۰ کیلو واتی تاسیس شد.

وی ادامه داد: پس از انقلاب در سال ۱۳۶۰ یک موتور دیزلی ۹۰۰ کیلو واتی و چهار موتور ۶۰ کیلو واتی برق شهر و محله های این شهرستان توسعه پیدا کرد.

رئیس اداره برق شهرستان فیروزآباد با بیان این که امروز به برکت این انقلاب روستای بدون برق نداریم گفت: تمام آبادی هایی که بالای ۱۰ خانوار بوده و داری کد روستایی می‌باشند برق رسانی شده است . 

وی ابراز داشت: هم اکنون در بخش مرکزی با ۳۷ هزار مشترک و بخش میمند با ۱۴ هزار مشترک برق در مجموع ۵۱ هزار مشترک داشته که از نعمت برق برخودار شده‌اند.

تولید ۳۰۰ هزار تن محصولات زارعی 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد در گفت و گو با خبرنگار فارس با اشاره به انقلاب اسلامی و رشد و تحول بخش کشاورزی در توسعه روش‌های نوین صنعت کشاورزی اظهار داشت: در این شهرستان هم اکنون ۳۹ هزار هکتار محصولات زراعی گندم، ذرت، جو و .. بالغ بر ۳۰۰ هزار تن تولید سالانه دارد. 

حبیب کوهکن افزود: این شهرستان با ۱۰ هزار هکتار باغ انار، انگور، انجیر و گل محمدی و ... بالغ بر ۱۱۰ هزار تن تولید سالانه دارد.

وی در پایان از تولید محصولات دامی گوشت قرمز، گوشت سفید، عسل و .. این شهرستان در سال جاری از ۱۶ هزار ۵۰۰ تن تولید خبر داد. 

ثبت جهانی ۵ اثر تاریخی فیروزآباد پس از انقلاب

همچنین مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: پس از انقلاب تلاش بر آن شد که ۵ اثر تاریخی این شهرستان ثب جهانی گردد.

درنا شهبازی گفت: دست بافته های داری این شهرستان در سالهای اخیر ثبت ملی و به عنوان شهر دست بافت های داری معرفی شد.

وی افزود: شهرستان فیروزآباد با ۹۰ جاذبه گردشگری طبیعی و ۱۰۷ اثر تاریخی ثبت ملی و ۵ اثر ثبت جهانی از پرجاذبه ترین مناطق کشور میتوان نام برد. 

احداث و آسفالت ۱۲۰۰ کیلومتر جاده در فیروزآباد 

رئیس اداره راهداری شهرستان فیروزآباد هم در گفت گو با فارس اظهار داشت: پس از انقلاب و طی چهل و چهار سال عمر با برکت جمهوری اسلامی ایران در حوزه راه یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه احداث و اسفالت شده که پیش از انقلاب هیچ راه و جاده اسفالته وجود نداشته است.

عنایت فرجی پور چگینی افزود: احداث راهای شریانی اصلی، فرعی و روستایی . فیروزآباد- کوار و فیروزآباد_ جم و فیروزآباد_ قیروکارزین از جمله راه هایی است که به صورت صد در صد پس از پیروزی انقلاب احداث شده است.

فیروزآباد، شهرستان پیشرو در اشتغال

امراله صفری رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فیروزآباد از امار اشتغال در سال جاری خبر داد و در گفت و گو با فارس اظهار داشت: امار اشتغال در ۱۰ ماه اخیر سال جاری برای ۲ هزار و ۴۵۰ نفر ایجاد شغل شد که هم اکنون تعهد اشتغال هزار و ۹۲۵ نفر در برنامه زمان بندی می باشد که اکنون جزء شهرستهای پیشرو در استان فارس می‌باشیم.

به گزارش فارس، محرومیت‌زدایی برگ زرینی از دستاوردهای انقلاب در شهرستان فیروزآباد گزارشی است که در آن می خوانیم.

مرور خدمات در قالب ارائه آمارهایی از حوزه آب، برق، گاز، جاده، مدرسه و خانه بهداشت که در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی در مناطق محروم کشور و این منطقه شکل گرفته، گویای آن است که این خدمات روی زمین و در دورترین نقاط، از جمله مناطق کوهستانی و سخت‌گذر آنچنان ملموس و دلچسب است که وقتی مدرسه‌ای ساخته می‌شود یا جاده‌ای به مقصد می‌رسد، چراغ خانه‌ای روشن می‌شود و لوله‌های گاز خانه‌های مردم را در سردترین روزهای سال گرم می‌کند، می‌شود برق اشتیاق را در چشم اهالی منطقه دید که حالا دغدغه‌هایشان کمتر از قبل شده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه سلامت کشور بی‌نیاز از پزشکان و نیروهای خارجی شده است به طوری که اینک در تمام شهرستان‌های استان فارس پزشکان متخصص در گروه‌های مختلف پزشکی از جمله زنان، کودکان، جراحی، داخلی، بیهوشی و ارتوپدی حضور دارند و به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1035460

مهمترین اخبار ایران و جهان: