نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 14:46

حمایت از مقاومت فلسطین راهبرد انقلاب اسلامی ایران است

میامی- امام جمعه میامی ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره فلسطین، گفت: حمایت از مقاومت فلسطین راهبرد انقلاب اسلامی ایران و یکی از مهمترین وظایف ما است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عزیزی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه میامی در اسفندماه ۱۴۰۱ به میزبانی مسجد جامع این شهر ضمن اشاره به روز جانباز، ابراز کرد: روایت است که می‌فرمایند در روز قیامت پیامبر (ص) از حضرت علی (ع) سوال می‌کنند که چه چیزی برای شفاعت شیعیان دارید ایشان از حضرت زهرا (س) این سوال را می‌پرسند و حضرت زهرا (س) می‌فرمایند دو دست بریده فرزندم عباس (ع) برای شفاعت تمام شیعیان کافی است و این نشان از جایگاه جانبازان در اسلام دارد.

وی با اشاره به سالروز ولادت امام زین العابدین (ع) بیان کرد: از ایشان نقل است که می‌فرمایند سه چیز موجب نجات امت من می‌شود، دوری از غیبت و نگهداشتن زبان، دوری از مال دنیا و گریه بر خطاها که ایام شعبان بهترین فرصت برای این موضوع است که باید از آن بهره برد.

امام جمعه میامی ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره فلسطین و با بیان اینکه حمایت از مقاومت این ملت راهبرد انقلاب اسلامی ایران است، تاکید کرد: مسئله فلسطین مهم است زیرا اولاً یک موضوع بشری و مرتبط با حقوق بشر است ثانیاً حمایت از فلسطین یک موضوع دینی و برگرفته از آموزه‌های قرآنی ما است و سوم منطق هزینه فایده است که باید از فلسطین حمایت کنیم.

عزیزی با بیان اینکه دفاع از فلسطین همان‌طور که راهبرد انقلاب اسلامی نشان می‌دهد دفاع از تمام اسلام است، تاکید کرد: اگر مقاومت فلسطین در هم بشکند سایر مقاومت‌های اسلامی نیز در جهان در هم خواهد شکست و این از اهمیت راهبرد حفظ فلسطین خبر می‌دهد.

وی با بیان اینکه صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره راهبرد ما در قبال فلسطین پاسخ محکمی به کسانی بود که در این زمینه نگران هستند، گفت: مقاومت فلسطین مورد حمایت ایران اسلامی است.

امام جمعه میامی با بیان اینکه داعش در پی زلزله سوریه و ترکیه دوباره به دنبال قدرت گیری است و حتی حملاتی هم صورت داده و ۷۰ نفر را شهید کرده است، تاکید داشت: داعش کور خوانده چرا که همین حالا هم با مقاومت مردم روبرو شده و هرگز نمی‌تواند دوباره جولان دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1054116

مهمترین اخبار ایران و جهان: