نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 15:44

حفظ عظمت اسلام با اتحاد میان مسلمانان دنیا ممکن می‌شود

اردستان-امام جمعه اردستان گفت: امیدواریم شاهد اتحاد و وحدت میان مسلمان منطقه و همچنین ایران و عربستان باشیم چرا که حفظ عظمت دین مبین اسلام بر پایه اتحاد میان ملت‌های مسلمان ممکن است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه امروز اردستان، اظهار داشت: در بحث سبک زندگی دینی، علاوه بر توجه به ارتباط و تعامل با همنوعان، باید تعامل با هم‌کیشان مؤمن نیز وجود داشته باشند و این افراد را نیز تکریم کرد.

وی افزود: عده‌ای از افراد هستند که نام مسلمان را دارند اما اعمال آنها مطابق اسلام نیست و به آنها فاسق می‌گویند که در برخورد با این انسان‌ها باید حرف این افراد را بدون تحقیق قبول نکرده و شهادت اینگونه افراد را نباید پذیرفت.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: امروز آخرین جمعه سال شمسی و همچنین آخرین جمعه ماه شعبان را پشت سر می‌گذاریم و دو عید طبیعت و فطرت را در پیش رو داریم که در عید طبیعت درخت‌ها سرسبز شده و در همه‌جا طراوت و شادابی ایجاد می‌شود؛ همچنین به استقبال ماه بندگی نیز می‌رویم.

دهشیری تصریح کرد: بعد از اینکه عالم بزرگ شیعی، شیخ نمر در عربستان به جرم تشیع اعدام شد اتفاقاتی افتاد و یک سری افراد به سفارت عربستان در کشور حمله کردند و ارتباط دو کشور قطع شد اما اکنون با وساطت عمان و عراق رابطه برقرار شده و این موضوع باعث ناراحتی دشمنان داخلی و خارجی شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم شاهد اتحاد و وحدت میان مسلمان منطقه و همچنین ایران و عربستان باشیم چرا که حفظ عظمت دین مبین اسلام بر پایه ایجاد اتحاد میان ملت‌ها است.

امام جمعه اردستان تاکید کرد: در آستانه ایام نوروز و مسافرت گردشگران قرار داریم و به شهر ما نیز همچون سایر نقاط کشور گردشگرانی می‌آیند که باید ضمن برخورد خوبی که همشهریان با مهمانان دارند، گردشگران نیز بدانند که عفت، غیرت‌، حیا، نماز و روزه جزو برنامه‌های مردم اردستان است؛ بنابراین در این زمینه با همکاری مسئولان مربوطه تذکرات لسانی داده شود.

دهشیری با اشاره به استقبال از ماه رمضان، تصریح کرد: ماه رمضان ماه بندگی خداست که امیدواریم حضوری پررنگ‌تر در مساجد و خواندن نماز جماعت و تلاوت قرآن داشته باشیم.

وی با اشاره به شهادت شهید باکری و روز شهردار، خاطرنشان کرد: پس از گذشت چندین ماه که شهرداری اردستان با سرپرست اداره می‌شد که از زحمات سرپرست شهرداری هم تشکر می‌شود بالاخره حکم شهردار اردستان داده شد که امیدواریم شاهد خدمت‌گذاری شهردار با همکاری شورای شهر باشیم.

امام جمعه اردستان با بیان اینکه شهردار باید در میان مردم باشد، تاکید کرد: در استفاده از امکانات برای کل شهر اردستان اولویت بندی وجود داشته باشند و هر جایی که بیشتر نیاز دارد در اولویت بازسازی و بهسازی قرار گیرد؛ البته به کمبود اعتبارات نیز آگاهی داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097716

مهمترین اخبار ایران و جهان: