نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 18:44

وحیدی: پاسخگویی و شفاف سازی از ضروریات حکمرانی شهری است

وزیر کشور با تاکید بر اینکه ایجاد شهر الگو باید در افق برنامه های شهرداران قرار گیرد، گفت: پاسخگویی، شفافیت و مشارکت شهروندان در امور شهری، از ضروریات حکمرانی شهری امروزی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، احمد وحیدی وزیر کشور روز دوشنبه در میزگردی با حضور برخی شهرداران کلانشهرها که در تالار وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به برگزاری نمایشگاه تعالی حکمرانی شهری و دستاوردهای خوب شهرداران در این خصوص، گفت: بعد از الکترونیکی شدن امور شهری باید به سمت هوشمندسازی امور شهری حرکت کنیم.

وی ادامه داد: شهر الگو، شهری است که در آن آسیب‌های اجتماعی در کمترین میزان باشد و شهروندان در اداره تعامل و همکاری کنند.

وزیر کشور، الکترونیکی شدن کامل امور و خدمات شهری را از ابعاد دیگر «شهر الگو» خواند و اضافه کرد: باید به سمت ارائه صددرصدی خدمات الکترونیکی برویم و زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم.

وحیدی در نشست گفت‌و‌گوی راهبردی با شهرداران کلانشهرها، اظهار کرد: حرکت ما باید ایجاد شهر الگو با یک چارچوب مشخص باشد.

وی، شفاف‌سازی، پاسخگویی و مشارکت شهروندان در امور شهری را از دیگر ضرورت‌های حکمرانی شهری امروزی خواند و گفت: با این اقدام می‌توان اعتماد عمومی را بیش از پیش افزایش داد.

وزیر کشور، شفاف شدن دخل و خرج شهرداری‌ها برای عموم مردم را نیز موجب افزایش هرچه بیشتر اعتماد عمومی به شهرداری‌ها و تشکیلات شهری دانست و خاطرنشان کرد: در شهر الگو باید شهردار در ارتباط با مشکلی که ایجاد می‌شود، پاسخگو باشد.

علاوه بر آن، وزیر کشور بر ضرورت یافتن راه مشارکت عمومی تأکید کرد و افزود: جلب مشارکت مردم از مهمترین امور شهرداری‌ها است، از این رو باید بیش از گذشته فعالیت کرد.

وحیدی همچنین بر ایجاد کارگروه شفاف‌سازی تأکید کرد.

وی در ادامه تفکیک پسماندهای شهری را ضروری دانست و افزود: ما باید با برنامه‌ریزی، تفکیک پسماند از مبدأ را عملیاتی کنیم، برخی شهرها در این خصوص موفق بوده‌اند.

وزیر کشور، جنبه دیگر شهر الگو را برخورداری از حمل و نقل عمومی مطلوب برشمرد و یادآور شد: این حمل و نقل باید پاک، ایمن و به دور از آلودگی باشد.

وحیدی بهبود شرایط شهری و حرکت به سوی شهر الگو را موجب افزایش سرمایه اجتماعی خواند و افزود: باید در این زمینه با هم‌اندیشی به دنبال افزایش بیشتر این سرمایه و راه‌های تحقق آن برآییم.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه ایجاد شهر الگو باید در افق برنامه‌های شهرداران قرار گیرد، گفت: پاسخگویی، شفافیت و مشارکت شهروندان در امور شهری، از ضروریات حکمرانی شهری امروزی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1247516

مهمترین اخبار ایران و جهان: