نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 18:59

طولانی ترین تله کابین شمال کشور در علی آباد احداث می شود

شهردار علی آباد کتول گفت: طولانی ترین تله کابین شمال کشور به طول ۶/۵ کیلومتر در عرصه بیش از چهار هکتار با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان احداث می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از علی آبادکتول محمد کوهستانی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بودجه شهرداری علی آبادکتول در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۸۸ میلیارد تومان مصوب شد که با همکاری و تلاش اعضای شورای شهر و شهرداری توانستیم این بودجه را با ۱۰ درصد افزایش به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان محقق کنیم.

وی تصریح کرد: شهرداری بودجه امسال را ۲۱۰ میلیارد تومان مصوب کرده که از این مبلغ، ۷۰ میلیارد تومان برای هزینه های جاری، ۷۰ میلیارد تومان برای حوزه عمرانی و ۷۰ میلیارد تومان در حوزه پروژه های سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.

شهردار علی آبادکتول خاطرنشان کرد: بعد از حدود ۹ سال بلاتکلیفی و فراز و نشیب احداث تله کابین در این شهر، بالاخره مجوز ساخت تله کابین صادر شده و مراحل پایانی خود را می گذراند و به‌زودی عملیات اجرایی ان آغاز خواهد شد.

وی افزود: این پروژه به عنوان طولانی ترین تله کابین شمال کشور در عرصه بیش از چهار هکتار و با اعتبار پیش بینی شده ۶۰۰ میلیارد تومان در طول مدت ۳۰ ماه احداث می شود.

وی ادامه داد: شهرداری موظف است در کنار ایجاد زیرساخت هایی مانند احداث رستوران و دیگر خدمات رفاهی، سالانه ۵۰ میلیون تومان به عنوان بهره مالکانه پرداخت نماید.

کوهستانی گفت: در حال حاضر منتظر هستیم تا شورای شهر علی آبادکتول تجدید فراخوان این پروژه را مصوب نماید و در جلسه ای با حضور نماینده استانداری، نماینده شهرداری و شرکت میثاق یاران که در گذشته پیمانکار این پروژه بوده بتوانیم به یک توافق مبنی بر ادامه همکاری این شرکت در احداث این پروژه یا واگذاری آن به شرکت دیگر به نتایج مطلوب برسیم.

وی درخصوص بافت فرسوده شهری بیان کرد: در حال حاضر ۹۵ هکتار از بافت شهری علی آبادکتول به عنوان بافت فرسوده مصوب شده که در این مساحت، ۲۵ هزار بنای مسکونی، تجاری، خدماتی و غیره وجود دارد.

کوهستانی ادامه داد: برای مقاوم سازی این بناها مشوق هایی مانند بخشودگی بخشی از هزینه های صدور پروانه ساخت، احداث یک واحد مازاد و غیره در نظر گرفته شده است تا مقاوم سازی این بناها تسریع شود.

شهردار علی آباد کتول با اشاره به عقب نشینی بناهای شهر در راستای تعریض خیابان های شهر ابراز کرد: برخی از معابر شهری به دلیل عدم عقب نشینی بناها و تعریض خیابان ها و پیاده روها زینبده شهر نیست. برای تعریض خیابان و پیاده روها بالغ بر هزار مترمربع از این بناها باید تملک شود که اعتبار بسیار سنگینی را می طلبد. در حال حاضر ۱۱۲ باب از بناها موجر و ۸۰ باب آنها مالک بوده و طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است سالانه ۲۰ باب از این بناها را تملک کنیم. امسال برای تملک ۲۰ باب بنا به ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی جنگل کبودوال را یکی از ذخیرگاه جنگل های هیرکانی دانست و یادآور شد: هرگونه مرمت و فعالیت عمرانی برای رفاه شهروندان و مسافران در این جنگل باید با اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی گلستان باشد. تاکنون سرویس های بهداشتی، سکوهای زباله و سکوهای نشیمن مسافران و شهروندان، مسیر ابشار و پارک جنگلی ترمیم و مرمت شده و تلاش داریم تا با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی گلستان مسیر آبشار را مرمت کنیم.

کوهستانی بیان کرد: اخذ عوارض ۲۰ هزار تومانی در ورودی جنگل کبودوال با توجه به خدمات ارائه شده در این جنگل حفاظت شده مبلغی نیست. فرهنگ سازی در این زمینه مانند اخذ عوارضی از طبیعت مازندران و گیلان ضروری است.

وی با اشاره به ۱۹ تیرماه که روز شهرستان علی آبادکتول محسوب می‌شود بیان کرد: قبل از شیوع بیماری کرونا در گلستان، روز علی آباد کتول با اجرای برنامه های متنوع و شاد همراه بود و بنا داریم تا امسال نیز برنامه محتوایی و خوبی را در این روز در راستای نشاط اجتماعی برگزار کنیم.

شهردار علی آبادکتول خاطرنشان کرد: با توجه به تنش آبی و مشکلات آب شرب در استان و شهرستان علی ابادکتول، تکمیل مخزن ۵۰۰ مترمکعبی یکی ازاولویت های شهرداری بوده که این پروژه تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با بهره برداری از آن، آب شرب از آب خام جداسازی می شود.

وی ابراز کرد: امدادرسانی در زمان حادثه یکی از چالش های بخش آتش نشانی شهرستان بود که در این راستا پیشرفته ترین بالابر اطفای حریق به طول ۱۸ متر با اعتبار دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خریداری شده و تاکنون ۷۰ درصد این مبلغ پرداخت شده و اواخر تیرماه این بالابر تحویل آتش نشانی خواهد شد. در دهه فجر سال گذشته نیز ایستگاه شماره ۲ آتش نشانی در منطقه شرق شهرستان با هدف امدادرسانی سریع و به‌موقع راه اندازی شد.

کوهستانی گفت: توسعه متوازن، یکی از اهداف ما در شهرداری و شورای شهر است و بهسازی و آسفالت معابر نه با نگاه محله محور و نه نگاه فرد محور بلکه توسعه متوازن در سطح تمام شهر انجام می شود.

وی بیان کرد: به‌زودی سامانه ۱۳۷ برای ارتباط مردم با شهرداری و اعلام مشکلات آنها راه اندازی می شود.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1245316

مهمترین اخبار ایران و جهان: