نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 15:06

مدرسه خیرساز در روستای کوری حیاتی شهرستان جم احداث می‌شود

بوشهر- مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: مدرسه خیرساز روستای کوری حیاتی در شهرستان جم احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تفاهم نامه ساخت یک باب مدرسه در روستای کوری حیاتی شهرستان جم با حضور خیر مدرسه ساز، مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر و فرماندار شهرستان جم به امضاء رسید.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر ظهر پنج شنبه در این آئین بیان داشت: همواره قدردان همه افرادی و خیرانی که با دانش و کمک‌های مالی خود اعلام آمادگی می‌کنند و در این راه حرکت می‌کنند، هستیم.

ابراهیم احمدی افزود: احداث درمانگاه، مسجد، مدرسه هرکدام برکت و معنویت خاص خود را دارند اما مدرسه موجب فراهم شدن علم آموزی و ادامه تحصیل و رشد چند نسل از دانش آموزان خواهد شد که خیرین در این امر ذینفع هستند.

وی بیان داشت: در شهرها خیرین و مردم علاقمند به مشارکت در ساخت مدارس با مشارکت ۵۰ درصدی و در روستاها ۳۰ درصدی در هزینه‌ی احداث آن می‌توانند کمک کنند و نام گذاری مدارس نیز برعهده خیرین است و مجموعه نوسازی مدارس و آموزش و پرورش نیز در حفظ و صیانت از نامگذاری آن متعهد هستند.

احمدی بیان داشت: در احداث مدارس از طرح تا نظارت و اجرای آن بر اساس قوانین نظام مهندسی تلاش می‌شود چرا که مدارس از ساختمان‌هایی هستند که در برابر حوادث نامترقبه باید ایمن و منطبق بر استاندارهای ساخت و ساز در حوزه ساختمان باشند.

وی گفت: مدرسه روستای کوری حیاتی از بخش مرکزی شهرستان جم در استان بوشهر با ۶ کلاس درس و زیربنای ۷۵۰ متربع با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال احداث خواهد شد که موجب فراهم شدن تحصیل بیش از ۱۲۰ دانش آموز در فضایی ایمن و نوساز خواهد شد.

خیر مدرسه روستای کوری حیاتی پیرامون انگیزه خود در احداث این مدرسه بیان داشت: چندین سال است که با همکاری اولیای دانش آموزان و آموزش و پرورش با توجه به جمعیت روستا، دانش آموزان به مکان دیگری انتقال داده شده است از این روبنا به ضرورتی که در منطقه‌ی خود احساس کردم، با همکاری فرماندار جم، جهت احداث این مدرسه و فراهم کردن تحصیل دانش آموزان گام بردارم.

علی مصلحی پور افزود: با استفاده از ظرفیتی که در زمینه ساخت و ساز و مصالح در اختیار دارم و احساس دینی که نسبت به منطقه خود دارم تلاش می‌شود تا هرچه سریع‌تر این کار شروع شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271160

مهمترین اخبار ایران و جهان: