نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 14:25

هشدار سطح زرد هواشناسی کرمانشاه نسبت به ورود سامانه بارشی

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش باران، رعد و برق و رگبار پراکنده تگرگ در امروز پنجشنبه هشدار سطح زرد صادر کرد.

سعید قاسمی، رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه امروز اظهار کرد: هوای استان طی امروز، نیمه ابری در بعضی ساعات ابری با وزش باد، بویژه در مناطق کوهستانی همراه با بارش پراکنده باران و رعدوبرق خواهد بود.

وی با بیان اینکه احتمال این که بارش به شکلی محدود و نقطه ای، شدید ظاهر شود؛ دور از انتظار نیست ادامه داد: این وضعیت جوی که با بارش پراکنده باران، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ همراه خواهد بود تا اواخر امروز پنجشنبه تداوم خواهد داشت.

قاسمی، منطقه اثر این پدیده را عمدتاً نواحی کوهستانی واقع در مرکز و شرق استان، شامل شهرستان های کرمانشاه، سنقر، کنگاور، صحنه و هرسین اعلام کرد.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه احتمال برخورد صاعقه و وقوع خسارت به باغات و مزارع به دلیل رگبار تگرگ پیش‌بینی می شود، گفت: پرهیز از صعود به ارتفاعات، اجتناب از آبیاری باغات، مزارع و فضاهای سبز شهری، توجه به پایداری شبکه های ارتباطی و هشدار به موقع از طریق رسانه های محلی در این شرایط توصیه می شود.

قاسمی یادآور شد: در روز جمعه، پدیده قابل توجهی در سطح استان نخواهیم داشت؛ اما در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده، با عبور موج کم رطوبت دیگری، مجدداً و در بعضی ساعات، شرایط برای رشد ابر، وزش باد و احتمالاً رگبارهای پراکنده باران همراه با رعدوبرق در سطح استان فراهم می شود.

وی افزود: همچنین؛ دمای هوای روزانه که امروز به طور نسبی کاهش می یابد؛ در روزهای جمعه تا یکشنبه، تغییرات قابل توجهی نخواهد داشت ولی روز دوشنبه تا پایان هفته، متوسط دمای هوا در غالب نقاط استان، به آرامی روندی رو به افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1271216

مهمترین اخبار ایران و جهان: