نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 14:19

کشف بیش از یک تن چوب آلات جنگلی قاچاق در اردبیل

اردبیل_مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: یک و نیم تن چوب آلات قاچاق جنگلی با اقدام به موقع نیروهای منابع طبیعی در محدوده تونل اردبیل کشف و ضبط شد.

محمود قلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با اقدام به موقع نیروهای پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان نمین و با همکاری نیروهای مرزبانی شهرستان چندین نفر متخلف در حین قطع درختان جنگلی شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند.

وی افزود: از متخلفان یک و نیم تن چوب آلات همراه با یک‌دستگاه اره موتوری کشف شد که با تشکیل پرونده به مراجع قضائی استان معرفی شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل خاطرنشان کرد: در این عملیات نیروهای منابع طبیعی موفق به دستگیری دو متخلف شدند که دو متخلف دیگر تحت تعقیب قرار دارند، همچنین در این ماجرا یک دستگاه خودرو توقیف شد.

قلی‌زاده با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه‌روزی و با کنترل گلوگاه‌های قاچاق با متخلفان برخورد جدی خواهند کرد، افزود: حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه همگانی بوده و انتظار می‌رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: از مردم و دوستداران طبیعت تقاضا داریم در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1265760

مهمترین اخبار ایران و جهان: