نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 19:02

مقابله با سرقت و اراذل واوباش مطالبات مهم مردم از پلیس است

کرمانشاه- معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با اشاره به تقویت و تجهیز پلیس برای ارتقای امنیت جامعه، گفت: مقابله با سرقت و اراذل واوباش مطالبات مهم مردم از پلیس است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شعبانی بعد از ظهر سه شنبه در دیدار با سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان که استاندار کرمانشاه نیز حضور داشت امنیت را محصولی جمعی دانست و اظهار کرد: نمی‌توان تنها از یک دستگاه خاص انتظار داشته باشیم بار مسئولیت سایر ارگان‌ها و دستگاه را به دوش بکشد و در نهایت نیز انتظار رقم خوردن بهترین اتفاقات را داشته باشیم.

وی افزود: درست است که پلیس متولی نظم و امنیت در جامعه است اما نباید فراموش کنیم دستگاه‌های زیادی در این زمینه نقش و مسئولیت دارند و باید بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: با این حال پلیس توانسته با وجود همه تنگناها و مشکلات، امنیت خوبی را در جامعه ایجاد و با اشراف اطلاعاتی بالایی که دارد توانسته در بسیاری مواقع مجرمان را از انجام جرم بازدارد و یا آنها را دستگیر و تحویل قانون دهد.

شعبانی همچنین بر الکترونیکی شدن پلیس در کشورمان تاکید کرد و گفت: امروزه در بسیاری کشورهای دنیا، پلیس حضور فیزیکی چندانی در جامعه ندارد اما سایه اش احساس می‌شود و مردم نیز این حضور غیرفیزیکی را به خوبی حس می‌کنند.

وی با اشاره به برخی مشکلات اجتماعی کرمانشاه نظیر سرقت و وجود اراذل و اوباش، گفت: مقابله با سرقت و برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش جزو مهمترین مطالبات مردم از پلیس به شمار می‌رود که امید است در هر ۲ موضوع اقدامات مقتضی صورت گیرد.

شعبانی در پایان با تبریک انتصاب سردار حاجیان به سمت فرمانده انتظامی کرمانشاه، نگاه و رویکرد وی به مسائل مختلف را جای امیدواری دانست و بیان کرد: کرمانشاه برای تغییر و تحول به اقدامات جدید و اندیشه‌های علمی و نوین نیاز دارد که خوشبختانه این اندیشه و نگاه علمی در تفکرات سردار حاجیان وجود دارد، موضوعی که می‌تواند ارتقا امنیت را برای استان به همراه داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1268860

مهمترین اخبار ایران و جهان: