نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 11:23

وحیدی: پیگیر ۲۴ ساعته شدن شدن تردد زوار از مرز «خسروی» هستیم

وزیر کشور با بیان اینکه ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی در حال پیگیری است، گفت: این مرز امکان تردد زائر تا ۱۰۰ هزار نفر در روز را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، احمد وحیدی وزیر کشور امروز در بازدید از مرز بین‌المللی خسروی و پایانه منذریه عراق، اظهار کرد: در راستای بررسی آمادگی‌ها برای تردد زوار اربعین حسینی از مرز خسروی بازدیدی انجام شد.

وی با بیان تردد حجم قابل عظیمی از زوار طی سال گذشته از این مرز، گفت: امسال هم بخش عظیمی از زوار اربعین می‌توانند با عبور از این مرز عازم عتبات عالیات شوند.

وزیر کشور خاطر نشا کرد: نقاط ترددی را باید از داخل مرز کشور به عراق افزایش دهیم تا زوار برای عبور کمتر معطل شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر زیرساخت‌های اسکان، رفاهی، فضاهای‌سرپوشیده و ... را بررسی خواهیم کرد و کم‌کاستی‌ها جبران خواهد شد.

وحیدی با بیان اینکه طرف عراقی اظهار آمادگی برای پذیرش زوار از مرز خسروی را کرده، افزود: ان‌شاءالله در این مرز شرایط بسیار خوبی در مقایسه با سال گذشته فراهم خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت شبانه‌روز مرز خسروی در ایام اربعین، گفت: پیگیر ۲۴ ساعته شدن شدن تردد زوار از مرز هستیم، این موضوع باید به لحاظ امنیتی به موافقت طرف عراقی برسد که در نشستی که در تهران داشتند موضوع مطرح شد و در صورت تضمین امنیت از سوی طرف عراقی ما پیگیر خواهیم بود.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1237516

مهمترین اخبار ایران و جهان: