نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 11:45

اسکان ۹۲ هزار نفر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی/تشرف ۴۵۴ هزار زائر

بیرجند- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای طرح آرامش بهاری، از ۲۸ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین، ۹۲ هزار نفر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی اسکان یافتند.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور در گفت و گو با مهر با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز، بیان کرد: این طرح از ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ در ۵۰ بقعه استان برای ارائه خدمات به زائران نوروزی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، از ۲۸ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین، ۹۲ هزار نفر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی اسکان یافتند.

حجت‌الاسلام بخشی پور با بیان اینکه همچنین ۴۵۴ هزار نفر به زیارت بقاع متبرکه استان مشرف شدند، اظهار کرد: بازدید از خیمه‌های معرفت، مشاوره وقف، اعتقادی و خانواده، برگزاری ایستگاه سلامت و محافل قرآنی از جمله برنامه‌های این طرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، قرائت ادعیه و برگزاری مسابقه فرهنگی از دیگر برنامه‌هایی بوده که در قالب طرح ضیافت بهاری در بقاع متبرکه اجرا شده و می‌شود.

وی بیان کرد: ۷۰۰ زائر سرا، مهمانسرا و سوئیت با امکانات مورد نیاز زائران در پنج بقعه متبرکه خراسان جنوبی در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، سربیشه و خوسف وجود دارد که مسافران برای اسکان مورد استفاده قرار دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1128860

مهمترین اخبار ایران و جهان: