نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 23:06

کاهش ۳۳ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات در سفرهای نوروزی کرمانشاه

کرمانشاه- سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه از کاهش ۳۳ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات در سفرهای نوروزی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، طهماسب نجفی شامگاه دوشنبه در نشست ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه که همزمان با سراسر کشور و به ریاست بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و شال بافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، اظهار کرد: چهار نشست ستاد خدمات سفر استان با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شده و ۴۲ جلسه ستاد سفر در شهرستان‌ها و ۲۴ جلسه هم توسط کمیته‌ها برگزار شده که در مجموع ۷۱ جلسه توسط ستادها و کمیته‌های خدمات سفر در استان برگزار شده است.

وی به تشریح آمار تصادفات در ایام نوروز پرداخت و افزود: تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات برون شهری در ایام مسافرت‌های نوروزی در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ افزایشی نداشته است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: از این تعداد هفت فوتی مربوط به تصادفات در راه‌های فرعی بوده و تنها سه مورد آن‌ها در راه‌های اصلی و شریانی رخ داده است.

نجفی از کاهش چشمگیر آمار فوتی‌های ناشی از تصادف در حوزه در شهری خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ در حوزه شهری شاهد ۱۰ فوتی بر اثر تصادف وسایل نقلیه بوده ایم که این میزان در سال ۱۴۰۲ به سه نفر رسید که ۷۰ درصد کاهش را شاهد بوده ایم.

وی بیان کرد: در مجموع در ۲ حوزه درون شهری و برون شهری شاهد کاهش ۳۳ درصدی تعداد فوتی‌ها در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ بودیم. همچنین در همین بازه زمانی شاهد کاهش ۱۷ درصدی آمار مجروحان و کاهش ۲۴ درصدی خسارت ناشی از تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه به تشریح علت این کاهش‌ها پرداخت و گفت: استفاده از ظرفیت کامل خودرویی و نیروی انسانی پلیس راهور، افزایش گشت‌های راهداری، استقرار نیروهای پلیس با چراغ‌های گردان و نصب علائم هشدار در قبل و بعد از نقاط خیز استان و استقرار نیروهای امدادی در این نقاط از جمله عوامل مهم کاهش فوتی‌ها، مجروحان و خسارت‌های ناشی از تصادف بوده است.

اسکان ۳۲۳ هزار گردشگر نوروزی در استان

نجفی ادامه داد: همچنین در این ایام اقداماتی همچون رفع نقص چراغ روشنایی در جاده‌ها، ایجاد سامانه‌های هوشمند، اطلاع رسانی به موقع از طریق صدا و سیما در این ایام صورت گرفت که در کاهش تصادفات مؤثر بود.

وی اضافه کرد: در این مدت شاهد اسکان حدود ۳۲۳ هزار گردشگر در استان بودیم که تعداد ۱۳۱ هزار و ۹۶۹ نفر آنها در اماکن اقامتی رسمی و ۱۷۸ هزار و ۳۳۱ نفر در اقامتگاه‌های غیر رسمی و ۱۲ هزار و ۷۰۴ نفر در قالب اسکان‌های اضطراری سامان یافتند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۱ در ایام سفرهای نوروزی حدود ۱۰ میلیون و ۱۳۷ تردد در استان انجام شده که این میزان در سال ۱۴۰۲ به ۱۱ میلیون و ۳۱۳ هزار رسیده است که یک افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های انجام گرفته ستاد خدمات سفر در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری پرداخت و گفت: در این ایام شاهد برنامه‌هایی همچون برپایی نوروزگاه‌ها در بیستون، طاق بستان و محور ساسانی از کنگاور به قصرشیرین بودیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1126060

مهمترین اخبار ایران و جهان: