نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 12:56

نماینده مجلس: مهارتورم و رشدتولید مستلزم حمایت از واحدهای تولیدی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر دولت بتواند موانع پیش روی تولیدکنندگان را توسط سازمان هایی نظیر سازمان تامین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی و بانک‌ها بردارد، حتما تحولات چشمگیری در عرصه اقتصاد کشور رخ خواهد داد.

علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به نام‌گذاری سال 1402 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» گفت: مقام معظم رهبری پیرو دغدغه های موجود در جامعه و کشور شعار سال را انتخاب می کنند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در چند سال اخیر توجه جدی به موضوعاتی نظیر اقتصاد، معیشت، تولید و موانع تولید داشته اند، بیان کرد: رهبری پیرو اظهارات خود در ابتدای سال، در کنار انتخاب شعار سال برخی گلایه ها را نیز مطرح می‌کنند.

این نماینده مجلس ضمن انتقاد از برخی از مسئولان بیان کرد: متاسفانه برخی از مدیران و مسئولان در حد شعار آنهم در قالب نصب بنر، سخنرانی و یا سربرگ نامه های اداری به موضوعات نام گذاری شده توجه می‌کنند که این خود یک اشکال بزرگ است.

شهبازی تصریح کرد: مسئولان اگر از ابتدا و به طور موثر به رهنمودهای رهبر انقلاب در زمینه های اقتصادی عمل می‌کردند، درحال حاضر شرایط اقتصادی جامعه خیلی بهتر از شرایط فعلی بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مجلس طی سه سال فعالیت خود قوانین مناسبی را برای پیشبرد امور اقتصادی کشور مصوب کرد، ادامه داد: از این رو اگر دولت بتواند در موضوع اشتغال و رفع موانع تولید به نهادهای تولیدی و صنعتی کمک کرده و به نوعی موانع پیش روی آنها را توسط سازمان هایی نظیر سازمان تامین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی و بانک‌ها بردارد، حتما در پی این اقدامات تحولات چشمگیری در کشور آنهم در عرصه اقتصاد رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: به واقع اگر ما بتوانیم به رشد تولید دست پیدا کنیم حتما تورم مهار خواهد شد در غیر اینصورت شرایط ما تغییر نکرده چندانی نخواهد کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1131516

مهمترین اخبار ایران و جهان: