نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 15:44

مسجد، قلب تپنده جامعه اسلامی است/ ضرورت رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی شهرستان بهارستان

امام جمعه گلستان گفت: مسجد پایگاه اسلام، قلب تپنده جامعه اسلامی، محل تبلیغ دین و معارف الهی و عبادت، پایگاه فرهنگی، معنوی فکری و اجتماعی مسلمانان است .

به گزارش خبرگزاری فارس از بهارستان، حجت الاسلام محمود نورپور امام جمعه گلستان در آیین نماز عبادی سیاسی جمعه امروز که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم مومن و روزه‌دار در محل مصلی شهر گلستان برگزار شد، با اشاره به جایگاه، اهمیت و برکات مسجد اظهار کرد: مسجد پایگاه اسلام، قلب تپنده جامعه اسلامی، محل تبلیغ دین و معارف الهی و عبادت، پایگاه فرهنگی، معنوی فکری و اجتماعی مسلمانان است و پس از کعبه مکرمه، مقدس‌ترین مکان در عالم در هر نقطه‌ای از زمین مساجد هستند.

وی افزود: به خاطر اهمیت و تاثیر‌گذاری مسجد پیامبر اعظم(ص) بعد از هجرت اولین کاری که در قبا و مدینه منوره انجام دادند احداث و راه اندازی مسجد بود، مسجد تنها مکانی است که در آن فخر فروشی، تکبر، غرور و حرص و عناوین اعتباری راه ندارد، پولدار، درویش، رئیس و مرئوس و غیره همه در کنار هم و در یک صف قرار دارند.

امام جمعه گلستان با عرض تسلیت ایام ضربت خوردن و شهادت امیرمومنان علی(ع) بیان کرد:حضرت علی(ع) نبا عظیم، کتاب مبین، مظهر جلال و جمال الهی عشق و ایمان به علی(ع) نشانه ایمان و بغض و دشمنی آن حضرت نشانه کفر و نفاق است ،حب علی(ع) گناهان را می‌سوزاند همانگونه که آتش هیزم را می‌سوزاند.

حجت الاسلام نورپو  با تبریک فرا رسیدن شب‌های قدر تاکید کرد: در شب قدر که بهتر از هزار ماه یعنی ۸۴ سال است، فرشته‌ها تقدیرهای الهی یک ساله انسان را به محضر مبارک حسابدار و خزانه‌دار عالم حضرت ولیعصر (عج) تقدیم می‌کنند تا آن را امضا کند، انشالله تلاش کنیم در این شب‌های قدر کارنامه خوبی از بهترین تقدیرها برای امضا محضر آن حضرت تحویل دهیم.

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت آیت الله سید محمد باقر صدر و خواهر عالمه و شهیده ایشان بنت الهدی توسط رژیم بعث عراق و نیز سالروز شهادت سید مرتضی آوینی آن استاد قلم و انقلابی و مجاهد سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی فرمانده دلیر جبهه‌های حق علیه باطل گفت: همه این شهدا فرزندان امیر مومنان و تربیت شده مکتب اسلام ناب محمدی  هستندکه انشاالله راه وآرمان آن‌هارا زنده نگه داریم.

امام جمعه گلستان با اشاره به بیانات بسیار مهم مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام تاکید کرد: برای رفع مسائل و مشکلات اقتصادی موجود در جامعه،  باید همه امکانات کشور بسیج، بکارگیری و در خدمت مهار تورم و رشد تولید قرار گیرد.

حجت الاسلام نورپو با اشاره به مسئله حجاب افزود: کشف حجاب هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است، پشت پرده این بی‌حجابی‌ها و کشف حجاب‌ها در جامعه اسلامی بطور قطع دست دشمن و دست‌ جاسوس‌های دشمنان قراردارد، خیلی از خواهران و بانوان که حجاب مناسب ندارند آدم‌های متدینی هستند ولی نمی‌دانند دست دشمن در کار هست اگر بدانند قطعاً این کار را نخواهند کرد، مسئله بی‌حجابی قطعا حل خواهد شد البته باید با برنامه عمل و از انجام کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه پرهیز کرد.

وی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات شهرک صنعتی قلعه میر و ریه در گلستان گفت: وجود این دو شهرک صنعتی یک ظرفیت عظیم اقتصادی و تولیدی برای شهرستان بهارستان است که اگر مشکلات آن‌ها برطرف  شود، بسیار در آبادانی منطقه و رفع معضل اشتغال و رونق تولید کمک خواهد کرد، امیدواریم مسؤولان شهرستان از طریق بهبود فضای کسب وکار، رفع موانع تولید،  تسهیل راه اندازی مشاغل خرد و زود بازده و حل مشکلات واحدهای تولیدی در منطقه به تحقق شعار سال و رونق تولید به سهم خود کمک کنند.

امام جمعه گلستان با اشاره به اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان تصریح کرد: باید شبکه بهداشت به وظایف خود در حوزه پیشگیری و درمان بهتر عمل کند و نسبت به وظایف دیگر از جمله نظارت بر اماکن بیش از این گام بردارد.

حجت الاسلام نورپو ضمن تشکر و قدردانی از زحمات‌ و تلاش‌های مسؤولان منطقه افزود: متاسفانه اکثر مسؤولان اداری و اجرایی شهرستان در منطقه ساکن نیستند و هر روز چند ساعت در حال رفت و آمد هستند که این مسئله هم برای خود این عزیزان مشکل ایجاد می‌کند‌ و هم برای شهرستان،  ما انتظار داریم مسؤولان با خانواده در شهرستان مستقر و ساکن باشند تا درد و مشکلات مردم عزیز این منطقه را با تمام وجود خوب احساس و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنند. 

وی با انتقاد از برخی مدیران غیربومی در منطقه خاطرنشان کرد: مدیران و مسؤولان باید در کنار این مردم زندگی کنند، آن موقع وضعیت آب شرب، وضعیت نان، نبود فضای آموزشی کافی، کمبود فضای تفریحی مناسب و کافی، عدم وجود پارکینگ، ترافیک سنگین وضعف بهداشت و درمان و غیره را با تمام وجود لمس  و هر کدام به نوبه خود در حل معضلات این منطقه تلاش بیشتر خواهندکرد.

پایان پیام /۶۷۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1133660

مهمترین اخبار ایران و جهان: