نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 17:07

برنامه آلمان برای مصادره اموال مسکو، کشورهای دیگر را فریب می دهد

سخنگوی دوما روسیه می‌گوید که برنامه آلمان برای مصادره دارایی‌های روسیه و انتقال آن به اوکراین، ممکن است سایر کشورها را هم در دام نقض قوانین بین‌المللی بیندازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ویاچسلاو ولودین، سخنگوی دوما روسیه بر این باور است که دولت آلمان با مصادره اموال مسکو و استفاده از آن برای کمک به بازسازی اوکراین، دیگر کشورها را هم اغوا می‌کند که قوانین بین‌المللی را نادیده بگیرند.

ولودین در مطلبی نوشت: دولت آلمان تصمیم گرفته تا مشکلاتی که اجدادشان ایجاد کرده‌اند را به گردن کشورما بیندازند. آنها با این هدف و نیت، درصدد هستند تا دارایی‌های روسیه را برای کمک به بازسازی اوکراین مصادره کنند.

به گفته وی، این تصمیم «بدعتی خواهد شد برای تمام کشورها تا قوانین بین‌المللی را نادیده گرفته و هرآنچه که به نظرشان درست می‌آید را مصادره کنند.»

ولودین افزود: آلمان باید از گذشته خودش به یاد داشته باشد که تلاش برای دست‌درازی و نقض حقوق مادی دیگران، چه فرجامی دارد.

قانونگذار ارشد روسیه همچنین هشدار داد که در صورت مصادره اموال روسیه، مسکو نیز حق مشابهی برای مصادره اموال آلمان و سایر کشورها را برای خود محفوظ می‌دارد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در واقعیتی متفاوت به سر می‌بریم؛ هم از لحاظ تطابق با منشور سازمان ملل متحد و هم از حیث رویه‌های سنتی. بنابراین شایسته است که به رسمیت شناختن استقلال کوزوو را به یاد داشته باشیم. آمریکا، آلمان، فرانسه و سایر کشورهایی که این تصمیم را گرفتند، هیچ چاره دیگری ندارند جز اینکه با حق اوستیای جنوبی، آبخاز، کریمه، جمهوری خلق دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون برای تعیین سرنوشت خودشان موافقت کنند.

ولودین تاکید کرد: کشورهای اروپایی به ویژه آلمان و فرانسه، باید بهای آنچه در اوکراین رخ می‌دهد را بپردازند «نه به این دلیل که آنها بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا هستند. مقصر جنگ اوکراین آنگلا مرکل(صدراعظم سابق آلمان) و فرانسوآ هالند(رئیس جمهور پیشین فرانسه) هستند و جهان باید آنها را مقصر بداند زیرا آنها در توافقنامه‌های مینسک خرابکاری کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 957061

مهمترین اخبار ایران و جهان: