نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 17:02

آخرین وضعیت تعطیلی در استان ها

با توجه به برودت هوا، آموزش در بعضی از استان ها غیر حضوری و برخی ادارات نیز تعطیل شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به برودت هوا و با تصمیمات مسئولان امر، برخی از استانها در حوزه آموزش در مقاطع مختلف غیر حضوری شده اند.

این اقدام در پی برودت هوا و به منظور کاهش مصرف انرژی صورت گرفته است.


تعطیلی مدارس خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به علت برودت هوا و سرمای شدید کلاس‌های حضوری تمامی مدارس استان و مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک‌ ها ۲۴ و ۲۵ دی ماه تعطیل خواهد بود.

سید علیرضا موسوی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: بر اساس اعلام معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی، به علت سرمای شدید یخبندان معابر شهری و روستایی و برودت هوا، کلاس‌های حضوری مراکز پیش دبستانی، کودکستان‌ها، مهدهای کودک، مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم استان در دو شیفت صبح و عصر, در روزهای شنبه و یکشنبه بیست و چهارم و بیست و پنجم دی ماه جاری تعطیل خواهد بود.

وی عنوان کرد: تمامی خدمات آموزشی و پرورشی به صورت غیر حضوری و از طریق نرم افزار شاد ارائه خواهد شد.

به گفته موسوی نژاد امتحانات داخلی دبیرستان‌های دوره اول و دوم لغو شده ولی امتحانات نهایی و هماهنگ استانی بزرگسالان طبق برنامه اعلام شده قبلی برگزار می‌شود.


مدارس و ادارات خراسان رضوی شنبه تعطیل شد

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات خراسان رضوی شنبه ۲۴ دی‌ماه نیز تعطیل است.

جواد خدایی با اشاره به تداوم سرمای هوا در استان، اظهار کرد: با توجه به ماندگاری هوای سرد در استان، طبق تصمیم‌گیری ستاد انرژی خراسان رضوی، مهدکودک‌ها، مدارس در تمام مقاطع و مراکز آموزش عالی استان روز شنبه ۲۴ دی‌ماه نیز تعطیل است.

وی ادامه داد: امتحانات مدارس به جز امتحانات هماهنگ استانی و کشوری لغو است.

معاون استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: فعالیت دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و نهادهای عمومی به جز مراکز امداد رسانی، خدماتی، درمانی و شعب منتخب بانک‌ها به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند.


مدارس و دانشگاه های گیلان شنبه و یکشنبه غیر حضوری شد

بر اساس اعلام ستاد مدیریت جهادی گاز، مدارس، مراکز آموزش عالی و دانشگاه های گیلان در روزهای شنبه و یکشنبه جاری به صورت غیر حضوری خواهد بود.

، بر اساس اعلام مدیریت جهادی گاز، فعالیت تمامی مدارس و مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های گیلان در روزهای شنبه و یکشنبه جاری به صورت غیر حضوری و شروع فعالیت تمامی ادارات، نهادها، سازمان‌ها و بانک‌های استان در این روزها از ساعت ۸:۳۰ دقیقه و پایان آن ۱۲:۳۰ دقیقه اعلام شده است.

این مصوبه شامل تمامی مراکز آموزش عالی؛ دانشگاه‌های سراسری، آزاد اسلامی، پیام نور، غیرانتفاعی‌ها و دیگر مؤسسات آموزش عالی می‌باشد.

در این مصوبه تاکید شده است صرفاً امتحانات پایه‌های نهم (داوطلبان آزاد و آموزش از راه دور) و دوازدهم مدارس که به صورت سراسری است، به قوت خود باقی است و رأس ساعت مقرر برگزار می‌شود.

همچنین سایر امتحانات داخلی با تصمیم مسئولان دانشگاه‌ها و شورای مدرسه به تاریخ دیگری موکول خواهد شد.


تکمیل می شود....

منبع: مهر
شناسه خبر: 974817

مهمترین اخبار ایران و جهان: