نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 11:40

شهادت یک پدر فلسطینی به هنگام دفاع از فرزندش در اردوگاه « قلندیا»

رسانه‌های مختلف از شهادت یک جوان فلسطینی در حین دفاع از فرزندش به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  یک  جوان فلسطینی صبح امروز پنج‌شنبه در جریان یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه « قلندیا» در شمال قدس اشغالی به شهادت رسید.

 وزارت بهداشت فلسطین از شهادت «سمیر أصلان» 45 ساله در جریان یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه قلندیا خبر دادند.

منابع محلی نیز اعلام کردند  که سمیر أصلان بامداد امروز هنگام بازداشت پسرش در اردوگاه قلندیا در شمال قدس اشغالی، در اثر شلیک مستقیم نظامیان صهیونیست به قلبش به شهادت رسید.

بر اساس گزارش این منابع، ده‌ها  نظامی صهیونیست با جیپ‌های نظامی به اردوگاه قلندیا  یورش بردند و طی این یورش درگیری‌های شدیدی با جوانان صورت گرفت.

به گفته منابع فلسطینی، شماری از نظامی رژیم صهیونیستی به منزل این جوان فلسطینی برای بازداشت  فرزندش «رمزی اصلان» در اردوگاه قلندیا یورش برده و رمزی را با چشمان بسته از خانه خارج کردند. اصلان که برای حمایت از پسرش به دنبال او از  منزل خارج شد،  هدف تیراندازی نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید.

نظامیان صهیونیست بامداد امروز به اردوگاه مذکور  یورش بردند و حدود 10  نفر  از جوانان فلسطینی بازداشت کردند .

 

این درحالی است که روز گذشته منابع فلسطینی از شهادت «احمد ابو جنید جوان» 21 ساله فلسطینی در اردوگاه «بلاطه» در نابلس خبر دادند.

این جوان فلسطینی در حمله نظامیان اسرائیلی به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس به ضرب گلوله اشغالگران به ناحیه سر زخمی شد و بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

طی چند ماه اخیر یورش‌های نظامیان صهیونیست به شهرهای کرانه باختری و بازداشت و به شهادت رساندن فلسطینیان شدت گرفته است.

نهادهای فلسطینی همواره خواستار حمایت بین‌المللی از ملت مظلوم فلسطین شده و از دادگاه بین‌المللی کیفری خواسته‌اند تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی را هرچه سریع‌تر آغاز کند.

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند. جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به‌منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 972417

مهمترین اخبار ایران و جهان: