نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 15:34

برنامه جامع آب استان اردبیل تدوین شده است

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: ‌در راستای تأمین آب پایدار شهری، ‌برنامه جامع آب استان اردبیل تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل همزمان با آغازین روز دهه فجر در مصلای امام خمینی اردبیل اظهار کرد: برنامه‌های گسترده‌ای برای توسعه استان اردبیل در دست اجرا داریم که با یاری مدیران و مسئولان همه آنها را جامه عمل خواهیم پوشاند.

وی با اشاره به اینکه زمینه‌های این توسعه منوط به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، اقتصادی و فرهنگی مهیا است، تصریح کرد: ما از مدیران انتظار داریم در سمت خود با قبول مسئولیت، با جدیت وارد عمل شده و برنامه‌های توسعه استان را به پیش ببرند.

استاندار اردبیل توسعه زیرساخت‌های استان را در بخش‌های آب، برق، گاز، توسعه شهرک‌های صنعتی، کشاورزی و… یادآور شد و گفت: اجرای خط دوم انتقال گاز ابلاغ شده و در شهرستان‌های گرمی و پارس‌آباد اجرای آن آغاز شده است.

عاملی از افتتاح پست ۲۳۰ کیلوولت مشگین‌شهر و ۶۳ کیلوولت اردبیل در راستای توسعه زیرساخت‌ها خبر داد و افزود: برنامه جامع آب پایدار استان تدوین شده که در سفر آینده رئیس جمهور این برنامه برای تأمین آب پایدار ارائه خواهد شد.

وی با تبریک فرا رسیدن دهه فجر این دهه را فرصتی برای تبیین دستاوردها و محک خدمت‌رسانی به مردم اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر با همکاری بسیج سازندگی آبرسانی به ۴۵۴ روستا در دستور کار است که در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم این کار عملیاتی خواهد شد.

عاملی به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در اردبیل اشاره کرد و گفت: در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی نیز اقدامات شایسته‌ای انجام شده که برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در همین راستا است.

وی با بیان اینکه مردم استان باید از نظر سرانه درآمدی همپای متوسط کشوری حرکت کنند، خاطرنشان کرد: با افزایش تولید و رونق چهره صادرات، می‌توانیم اقتصاد استان را به غنای بالاتری رسانده و در قبال آن، درآمد سرانه مردم را نیز افزایش دهیم.

عاملی اضافه کرد: در ارتقای کیفی نیز با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط خرید و نصب تجهیزات مدرن، اجرای زوم‌بندی در مناطق مختلف شهر و همچنین روش پایدار منابع آب در شهر اردبیل در قالب طرح‌های بلند مدت مورد توجه قرار گرفته که انتظار می‌رود در رسیدن به این اهداف منابع مورد نظر تأمین شود.

وی بیان کرد: در سایر شهرهای استان اردبیل نیز تأمین آب شرب بسیار جدی است و خط انتقال‌های در حال اجرا در کنار تکمیل سدها و تأمین منابع آب هدف‌گذاری شده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: در مجموع در این حوزه به ۶ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم که از دولت خواسته‌ایم در افق ۵۰ ساله در کنار توجه به برنامه جامع آب، زمینه تأمین این منابع را برای حل مشکلات و دغدغه‌ها در این بخش فراهم کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1013061

مهمترین اخبار ایران و جهان: