نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 09:22

اعزام تیم‌های واکنش سریع اردبیل به خوی/اولین محموله کمکی ارسال شد

اردبیل-مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: به دنبال زلزله شب گذشته در آذربایجان و به علت شدت زمین‌لرزه نیروهای عملیاتی و واکنش سریع امداد و نجات اردبیل در قالب ۱۱ تیم اعزام شدند.

حمید قویدل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در تشریح جزئیات اعزام تیم و اقلام امدادی به خوی در پی زلزله شب گذشته در این منطقه اظهار کرد: در پی زلزله ۵/۹ ریشتری که در شهر خوی آذربایجان غربی اتفاق افتاد ۱۱ تیم عملیاتی متشکل از ۳۲ نفر با ۱۱ دستگاه خودروی آمبولانس و کمک دار سبک به منطقه زلزله‌زده اعزام شدند.

وی افزود: این تیم‌ها در قالب تیم های ارزیاب، واکنش سریع، آنست، جستجو و نجات، ارتباطات و پشتیبان با تجهیزات کامل بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد: به علت شدت و بزرگی زمین‌لرزه طبق اطلاعات دریافتی از شعبات تابعه هم‌اکنون ۱۰ شعبه شهرستان‌های تابعه، ۱۳ پایگاه امداد و نجات بین شهری و تیم‌های پشتیبانی استان در آمادگی کامل برای امدادرسانی به سر می‌برند.

قویدل همچنین خاطرنشان کرد: پس از اعزام تیم‌های واکنش سریع به منطقه زلزله‌زده خوی در آذربایجان غربی نخستین محموله کمکی و اقلام ضروری صبح امروز نهم بهمن‌ماه با ۲ دستگاه تریلی و یک دستگاه کامیون و ۳ دستگاه کامیونت به منطقه مذوبر ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه همراه نخستین محموله کمکی ۱۱ نجاتگر پرسنل و داوطلب نیز اعزام شدند، اضافه کرد: این محموله شامل یک هزار و ۸۰۰ تخته موکت، یک هزار و ۴۰۰ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته، ۸۰۰ تخته پتو و ۳۰۰ دستگاه چادر امدادی بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یادآور شد: هلال احمر اردبیل با همکاری شعبات تابعه در حالت آماده‌باش بوده و برای ارائه هرگونه خدمات ضروری و آنی آمادگی دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1004117

مهمترین اخبار ایران و جهان: