نیوز سیتی!
15 بهمن 1401 - 22:17

دیار کارون شادمان از میلاد فاتح خیبر/ندای حیدر حیدر آسمان خوزستان را فرا گرفت

همزمان با فرا رسیدن میلاد سراسر نور فاتح خیبر جشن‌های گوناگونی در سراسر خوزستان با حضور قشرهای مختلف مردم ولایتمدار این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، همزمان با فرا رسیدن سیزدهم ماه رجب المرجب سالروز ولادت فرخنده و خجسته حیدر کرار حضرت امام علی(ع) جشن و شادی با حضور اقشار مختلف مردم در نقاط گوناگون استان خوزستان زادگاه سردار سرلشکر شهید علی هاشمی برگزار شد.

در اهواز همشهریان سردار شهید علی لویمی، شهید محمد عذاری، شهید علی کمایی، شهید سید حسن سواری، شهید رضا شعیبی، شهید میلاد جهانگیری‌نژاد، شهید اسماعیل شفیعی‌نژاد و شهید سینا آقاجری نیز با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و دیگر اماکن مذهبی فرا رسیدن میلاد فرخنده و مبارک نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت ابوتراب(ع) را جشن گرفتند و به هلهله و شادی پرداختند.

در حرم علی بن مهزیار اهوازی با حضور قشرهای مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان جشن و شادی به مناسبت فرخنده میلاد بابرکت حضرت امیرالمومنین(ع) برگزار شد که جمعی از همشهریان شهید سید مرتضی شفیعی، شهید مدافع حرم محمد ظهیری، شهید مدافع حرم سید عمار موسوی، جانباز شهید سید اصلان حسینی‌ملایی در آن حضور داشتند.

در مسجد امام حسن عسکری(ع) فاز دو پادادشهر نیز جشن و شادی به مناسبت عید میلاد فاتح خیبر برگزار شد که همشهریان شهید کاظم ماس‌پی، شهید خالق داد رضا داد افغانی و شهید محمدعلی چم‌حیدری در آن شرکت کردند.

در مسجد شفیعی میدان شهدا، در مسجد صاحب الزمان(عج) خیابان شهید کرمی خراط، در مسجد امام حسین(ع) فاز پنج پادادشهر، در مسجد حضرت علی(ع) کوی نبوت، در مسجد علی‌بن‌ابیطالب(ع) کوی شهید سلطانی‌منش، در مسجد اهل بیت(ع) کیانشهر، در مسجد الغدیر کوی جمهوری اسلامی، در مسجد انقلاب مهدی(عج) کوی شهید سلیمانی(منبع آب)، در مسجد حجت(ع) زیتون کارگری، در حسینیه شهدای کربلا فاز 3 کوی ملت، در حسینیه ثارالله چهار راه آیت‌الله طالقانی، در مسجد فاطمه زهرا(س) کوی طالقانی و در مسجد امیرالمومنین(ع) شهرک برق نیز برنامه‌های متنوعی به مناسبت میلاد حضرت اسدالله الغالب(ع) برگزار شد.

 

همچنین جمعی از مردم شهر اهواز و همشهریان شهید بیژن ماسوریان، شهید خالد ماموسیان، شهید یونس هویزه‌راکی، شهید بهزاد جلیلی و جانباز شهید مسعود امیری‌منش نیز با حضور در مسجد آل محمد(ص) فاز دو پادادشهر در جشن سالروز ولادت سراسر نور امام علی(ع) شرکت کردند.

تقدیر از هم‌نامان مولاعلی(ع) در روستای سلیم

همزمان با دهه مبارک فجر و فرارسیدن ۱۳ رجب ولادت باسعادت مولی‌الموحدین امیرالمومنین علی(ع) جشنی با حضور آیت‌الله محسن حیدرى آل‌کثیر نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و جمعى از خطباء و شعرا در مسجد امیرالمومنین(ع) روستاى سلیم اروندکنار برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیت‌الله حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری سخنرانی و  بعضی از فضائل و ویژگی‌های حضرت امیرالمومنین علی(ع) را در جمع اهالی روستای سلیم بیان کرد و سپس ذاکران اهل ‌بیت عصمت و طهارت(ع) در مدح و وصف مقام والای حضرت علی(ع) مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی کردند.

در این جشن نورانی شاعران به قرائت اشعار خود در وصف اهل بیت(ع) و مولاعلی(ع) پرداختند و افرادی که نامشان از لقب‌های آقا حضرت امیرالمومنین(ع) بود با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر شدند.

جشن سرور به مناسبت فرا رسیدن ولادت باسعادت مولاعلی(ع) در شهر کوت عبدالله دیار شهید حسن حزباوی، شهید جبار عراقی، شهید عباس کردانی، شهید سجاد باوی و شهید نبی دریس با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

مردم رامهرمز و دیار نخبه شهید امید حسینی، شهید نوید حقیقت‌شناس و شهید ضرغام پرست هم با حضور مساجد و اماکن مذهبی ولادت حضرت مولی‌الموحدین علی(ع) را جشن گرفتند.

 

مردم باغملک و همشهریان شهید امید نریمیسایی، سردار شهید امید فرجی‌زنگنه، شهید علی سلمانوند، شهید فرزاد زنگنه و شهید علی مولایی هم با حضور در مساجد در سالروز میلاد حیدر کرار امام علی(ع) شادمانی کردند.

جشن روز پدر در مشراگه

به مناسبت فرا رسیدن سیزدهم ماه رجب و دهه فجر جشن بزرگی با نام فجر علوی همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ولادت با سعادت حضرت امام علی(ع) و روز پدر با حضور قشرهای مختلف مردم در خرمشهر دیار سردار شهید سید محمدعلی جهان‌آرا برگزار شد.

در این جشن که جنب پل شهید جهان‌آرا خرمشهر برگزار شد همشهریان شهید علی کاظمی‌نژاد، شهید مدافع حرم علی منیعات و شهید بهروز مرادی به شادی پرداختند که برنامه‌های متنوع و شاد و اهدای جوایز نفیس از جمله قسمت‌های این برنامه بود.

اهالی شهر شوشتر همشهریان شهید عبدالعلی ثانی‌زاده و شهید محمود صالحی‌پور نیز با حضور در مقام صاحب الزمان(عج) در جشن میلاد امام علی‌بن ابی‌طالب(ع) شرکت کردند.

جشن میلاد با سعادت مولود کعبه حضرت امیرالمومنین علی(ع) و روز پدر با همت حوزه امام سجاد(ع) و پایگاه‌های مقداد برادران و پایگاه بسیج خواهران با حضور اقشار مختلف مردم در روستای دشت بزرگ شهرستان گتوند برگزار شد.

در مسجدسلیمان نیز با حضور همشهریان شهید شاپور عباسی، شهید جاویدالاثر شنبه تاوسه، شهید جاویدالاثر ابراهیم قندعلی‌مرغان، شهید محسن بختیاری‌خواه، شهید سید شاپور سیدی، شهید سعید کریمی و شهید مهران زرافشان جشن ولادت حضرت مولاعلی(ع) برگزار شد.

 

همچنین به مناسبت فرا رسیدن سیزدهم ماه رجب و میلاد امام علی(ع) با حضور جمعی از جوانان اهل شهر مشراگه جشن و سرور در این شهر برپا شد که یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی پرداخت.

برپایی ایستگاه صلواتی در بندر ماهشهر

با حضور مردم آبادان همشهریان شهید کاظم سعیدی‌نیا، شهید قاسم درآهکی، شهید سید رضا ثابتی، شهید علی صالحی‌مجد، شهید یونس بحر و سرباز شهید عبدالرضا حمودی نیز جشن‌های گوناگونی همزمان با ولادت باسعادت مولی‌الموحدین(ع) برگزار شد که در این محافل مداحان به مولودی‌خوانی پرداختند.

در یکی از این جشن‌ها که در بوستان معلم آبادان برگزار شد برنامه‌های گوناگونی از جمله مولودی‌خوانی به زبان عربی و فارسی، اجرای گروه سرود، تئاتر، تواشیح، گروه پهلوانی و زورخانه ای، مسابقه، نورافشانی، غرفه کودک و ایستگاه صلواتی اجرا شد.

در مسجد ولیعصر(عج) کوی طالقانی امیدیه نیز همزمان با فرا رسیدن سیزدهم رجب سالروز میلاد فرخنده نخستین ستاره آسمان امامت و ولایت حضرت امام علی(ع) جشن و شادی برگزار شد که مولودی‌خوان این برنامه ایمان شریفات بود.

همچنین به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت علی(ع) ایستگاه شادی و لبخند در فلکه فرمانداری امیدیه برگزار شد که این برنامه همراه با اهدای گل و نورافشانی به اجرا درآمد.

به همت مسجد جامع لسان بندر ماهشهر ایستگاه صلواتی به مناسبت فرا رسیدن ولادت فرخنده حضرت مولی‌الموحدین علی(ع) بر پا شد.

 

در منطقه گتوند دیار سردار شهید حسین منجزی، شهید مدافع حرم محمد تاج‌بخش، شهید الله‌رحم آقایی، شهید مصطفی فتاحی و شهید محمدسلطان فتاحی نیز جشن و شادی به مناسبت ولادت امام امیرالمومنین(ع) برگزار شد.

جشن سیزدهم رجب در روستای بلادمطلب رامشیر

جشن ولادت فرخنده و خجسته امام علی(ع) و دهه مبارک فجر با حضور اقشار مختلف مردم در روستای بلادمطلب شهرستان رامشیر برگزار شد که در این برنامه مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی در جمع همشهریان شهید عباس سرانجام، شهید حبیب جدهانی و سرباز شهید محمدرضا رفیعی‌نسب پرداختند.

همزمان با فرا رسیدن سیزدهم رجب جشن ولادت حضرت امام امیرالمومنین علی(ع) و دهه مبارک فجر در روستای مطبگ سفلی شهرستان رامشیر برگزار شد که جمعی از اهالی روستا و جوانان در آن حضور داشتند.

همچنین با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از جوانان و نوجوانان خوزستانی جشن ولادت فرخنده اسدالله الغالب حضرت علی بن ابی‌طالب(ع) از سوی هیئت منتظران ظهور حضرت مهدی(عج) و هیئت امناء و پایگاه مقاومت بسیج مسجد شیخ صدوق(ره) بهبهان در دیار شهید یونس پورجلو و شهید سید خلیل هاشمی‌فر انجام شد.

در این برنامه که در میدان بسیج بهبهان برگزار شد، برنامه‌های متنوعی از جمله سرودخوانی به اجرا درآمد که مورد استقبال اهالی دیار سرباز شهید شعبان گلکار قرار گرفت.

در شاهزاده حسین(ع) خیابان شهید پیروز بهبهان نیز جشنی به مناسبت روز پدر برگزار شد که مولودی‌خوان این برنامه مجید خدادادی بود و هدایایی به حاضران اهدا شد.

 

در پارک ستایش(پارک دانشگاه آزاد) شهر بهبهان نیز جشنی همزمان با سیزدهم ماه رجب میلاد وصی پیامبر رحمت و مهربانی(ص) برگزار شد که همراه با برنامه‌های متنوعی بود.

جشن تولد حیدر کرار در مینوحی

مردم هفتگل و همشهریان شهید غلام سواری، شهید قربان مکوندی، شهید عباسعلی زنگنه و سرباز شهید نورمحمد آرویشی نیز در جشن‌های ولادت حضرت علی(ع) حضور یافتند و به شادی و سرور پرداختند.

در این برنامه‌های مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به سرودخوانی پرداختند و همشهریان شهید احمد مکوندی، شهید کوروش مکوندی، شهید عباس قیم و شهید رضا کرمی در میلاد نخستین امام خود شادی کردند.

در مسجد نجفیه خیابان طالقانی شهر دزفول نیز جشن و سرور به مناسبت میلاد حضرت ابالحسن(ع) برگزار شد که همشهریان شهید حسین ولایتی‌فر و شهید سعید زارع در آن حضور داشتند و به شادی پرداختند.

در حسینیه حضرت فاطمه زهرا(س) کوی شنوف مینوحی نیز جشن و شادمانی به مناسبت فرا رسیدن میلاد بابرکت و باسعادت حیدر کرار حضرت امیرالمومنین علی‌بن‌ابیطالب(ع) برگزار که همراه با مولوی‌خوانی و مسابقه بود.

 

با حضور مداحان و شاعران اهل بیت(ع) جشن و سرور همزمان با سیزدهم ماه رجب سالروز تولد خجسته حضرت امیرالمومنین(ع) در مسجد حاج منصور شادگان برگزار شد که مورد استقبال همشهریان سرباز شهید سلیم شاوردی، شهید محمدعلی کاظمی و سرباز شهید حمید بغلانی قرار گرفت.

در مسجد جامع خیابان شهید محمد گلابی ملاثانی نیز محفل جشن و سرور به مناسبت میلاد بابرکت و خجسته حضرت امام علی(ع) برگزار شد که اقشار مختلف مردم و جوانان خوزستانی در این برنامه نورانی شرکت کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1019117

مهمترین اخبار ایران و جهان: