نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 20:23

تجلیل از ۲۴ اثر برتر در هنرواره «عباس زمان» در مشگین شهر

مشگین شهر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در قالب دومین هنرواره «عباس زمان» در مشگین شهر، از پدیدآورندگان ۲۴ اثر هنری تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رجبی عصر پنشجنبه در آئین اختتامیه دومین هنرواره ملی «عباس زمان» در مشگین شهر اظهار کرد: فراخوان این هنرواره با استقبال خوب هنرمندان از مناطق مختلف کشور روبه رو شد و ما شاهد ارسال ۳۰۰ اثر هنری در رشته‌های مختلف موسیقی، طراحی و داستان نویسی بودیم.

وی تصریح کرد: از بین این آثار ۲۴ هنرمند منتخب در رشته‌های شعر، داستان، هنرهای تجسمی، موسیقی و فیلم مورد تجلیل قرار گرفته و از تلاش‌ها و نقش آفرینی آنها در این عرصه تقدیر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: حمایت و تقویت توانمندی‌های هنرمندان در تولید آثار فاخر و تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی، هنری و قرآنی، همچنین تهیه شناسنامه فرهنگی در شهرستان‌ها از مهمترین سیاست‌ها و برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل است.

رجبی افزود: تلاش می‌کنیم تا در قالب این هنرواره ها زمینه بروز و ظهور استعدادهای هنرمندان را در ابعاد مختلف فراهم کرده و اقدامات مؤثری را در تداوم برگزاری چنین رویدادهایی مهیا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این رویداد فرهنگی و هنری در بخش شعر از «قاسم بای» از استان گلستان، در بخش داستان از «نجمه جوادی» از قم و «فاطمه جمشیدی» از اصفهان، در بخش هنرهای تجسمی از «پوستر المیرا علیزاده» از اردبیل و در بخش موسیقی نیز «پرویز قهرمانی» با موسیقی «وطنیم» مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند.

در بخش فیلم این هنرواره نیز از اثر «احسان فقیهیان» از مازندران و «امین صبوری» از اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271617

مهمترین اخبار ایران و جهان: