نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 15:17

تقویت ورزش همگانی در کاهش آسیب های اجتماعی مؤثر است

اردبیل- مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اردبیل گفت: تقویت ورزش همگانی و گسترش آن سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان باقلاچی ظهر شنبه در آئین رونمایی از پوستر لیگ والیبال و فوتسال دانشگاه‌های فرهنگیان کشور در اردبیل اظهار کرد: اردبیل امسال با دو رویداد ملی و بین المللی میزبان مسابقات و برنامه‌های متنوع فرهنگی است تا شاهد صدور فرهنگ و مدنیت این شهر مقدس به اقصی نقاط کشور و جهان باشیم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل و میزبانی این استان از کشورهای عضو اکو در قالب اردبیل ۲۰۲۳ خاطرنشان کرد: حضور ورزشکاران دانشجو معلم از سراسر کشور در استان اردبیل زمینه آشنایی این دانشجویان از مناطق فرهنگی، گردشگری، طبیعی و مذهبی این استان را فراهم کرده و دانشجویان به عنوان سفیران فرهنگی انتقال دهنده زیبایی‌های بکر اردبیل به تمام کشور خواهند کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اردبیل با تسلیت ایام سوگواری ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران گفت: گرچه در دوران ستمشاهی معلمان کشور اجازه هیچ گونه روشنگری را در کشور نداشتند اما به دنبال حادثه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ مقدمات وقوع انقلاب بزرگ در کشور رقم خورد و آنگونه که خمینی کبیر فرموده بود: «سربازان من در گهواره‌ها هستند» همین فرزندان انقلاب رخداد شکوهمند ۱۳۵۷ را رقم زده و کشور را از سیطره استکبار نجات دادند.

باقلاچی پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و بیان کرد: در حوزه پیشگیری از شیوع آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر در کشور گام‌های اساسی در حوزه‌های مختلف برداشته شده اما کافی به نظر نمی‌رسد.

وی کاهش سن اعتیاد را آسیب زا و زنگ خطری برای جامعه توصیف کرد و افزود: تربیت معلمان چند ساحتی در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌تواند در پیشگیری از اعتیاد و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در نظام تعلیم و تربیت مؤثر باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اردبیل تقویت ورزش همگانی و قهرمانی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر دانست و اظهار کرد: میزبانی اردبیل از اولین لیگ کشوری والیبال و فوتسال دانشجو معلمان نقطه عطفی در ورزش استان اردبیل است و ما با تمام توان و ظرفیت آمادگی میزبانی از ۷۰۰ دانشجو معلم را در اردبیل داریم.

باقلاچی تقویت اقدامات ایجابی را در افزایش استقبال از ورزش یادآور شد و بیان کرد: هرقدر در حوزه تقویت ورزش همگانی گام برداریم به همان میزان شاهد تقویت بعد جسمی و روحی جوانان و نوجوانان در جامعه خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1259017

مهمترین اخبار ایران و جهان: