نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 20:40

۶۰ هزار مسافر شب ایام نوروز در سوادکوه اقامت کردند

سوادکوه- فرماندار سوادکوه شمار اقامت مسافران نوروزی را در این شهرستان ۶۰ هزار نفر شب ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمضان غلامی شامگاه در جمع خبرنگاران شهرستان سوادکوه با اشاره به تعداد ۶۰ هزارنفر شب اقامت و بیش از ۱۴۶ هزار بازدید از این شهرستان، به برنامه‌های آتی برای شناسایی بهتر ظرفیت گردشگری شهرستان سوادکوه و به فعلیت رساندن آن تأکید کرد و گفت: باید سعی کنیم تا در هر روستای شهرستان یک بوم گردی داشته باشیم و این مهم همت همه بویژه دهیاران را می‌طلبد.

فرماندار شهرستان سوادکوه با اشاره به ثبت ملی شهر آلاشت به عنوان شهر جاجیم، به بازگشت به کار بافندگان (۳۴ نفر) و احیای مجدد کارگاه بافندگی آلاشت (با ۱۴ نفر بافنده) اشاره کرد و این ظرفیت را تنها مختص به شهر آلاشت ندانست و افزود: تمام روستاهای منطقه ولوپی شهرستان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند و با برنامه ریزی مدون و آموزش افراد می‌توان حداقل در هر روستا یک دستگاه بافندگی دایر کرد.

وی با بیان اینکه دهیاران تنها به مسائل عمرانی توجه دارند، بر ضرورت توجه به اشتغال و فرهنگ در روستا اشاره کرد و بوم گردی و جاجیم بافی را از مصادیق اشتغال روستایی در شهرستان عنوان کرد و گفت: آموزش و فرهنگ نقش اساسی در تربیت نسل جدید داشته و پس از آن، توجه به اشتغال این افراد مهم است.

غلامی با اشاره به قرارداد احداث تصفیه خانه آب دراسله با مبلغ ۴۰ میلیارد تومان، خاطرنشان کرد: علاوه بر این در طی ۹ ماه اخیر حدود ۳۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاها هزینه شده است و در سال جدید چندین روستا را در فاز دوم محرومیت زدایی قرار داده ایم چراکه سوادکوه منطقه محروم بوده و انتظار این است تا با دریافت بودجه محرومیت زدایی، حداقل در زمینه آب از محرومیت خارج شویم.

وی با بیان اینکه در طی سال گذشته، حدود ۲۵ میلیارد تومان در حوزه خدمات و بهداشت و درمان اعتبار داشته ایم، افزود: همچنین در این مدت، حدود ۹۳ میلیارد تومان در حوزه راه روستایی و ۶۵ میلیارد تومان برای روکش آسفالت محور اصلی هزینه شده و ۸۴ میلیارد تومان نیز در حوزه ستاد بحران برای احداث دیواره حائل هزینه شده است.

غلامی با اشاره به ۸۴ روستای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان، از ۴G شدن ۳۳ روستا با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان در سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین در سال جدید نیز ۵ روستا با اعتبار ۳ میلیارد تومان ۴G خواهند شد و سه دکل مخابراتی نیز در سه روستای شهرستان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان احداث می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در طی یک سال گذشته در کمیته امداد شهرستان، با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، ۲۰ واحد مسکونی برای محرومان احداث شد، به اهدای جهیزیه برای ۵۰ نوعروس با مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، پرداخت ۲ میلیارد تومان وام قرض الحسنه امداد ولایت هر نفر ده میلیون تومان و اهدای ۳۰۰ قلم لوازم ضروری زندگی به جامعه هدف کمیته امداد اشاره کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1138717

مهمترین اخبار ایران و جهان: